Inridning, skolning av travare - ge mig tips!

domino

Trådstartare
Jag skulle vilja få tag i böcker om ämnet, även tips från er som skolat om travare till ridhästar! Någon som vet några bra böcker? :)

Svårt att ge några generella tips.. det är så olika från häst till häst..
Man rider ju in & tränar en travis på samma sätt som vilken häst som helst, i princip.. Sen är det ju mycket som travisen har gratis eftersom den redan är bekant med bettet etc..
Men när jag har ridit in travisar så försöker jag göra det som om det vore en "vanlig" ridhäst..
Tror inte det här hjälpte dej så mycket.. Men lycka till!!

Åh tack, verkar intressant, kon stigt att jag inte kollat det för den sidan har jag vart på rätt mycket :o :D

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
757
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 174
Senast: Pinus
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 537
Senast: Idaw83
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 026
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka