Bukefalos 28 år!

insektshotell

FadeAway

Trådstartare
Fungerar de bra? Jag tänkte köpa ett på nån kedja när jag är iväg och shoppar i morgon. Bor ju inte i storstan så jag är begränsad till de kedjor som finns. Har sett Julas och Rustas. Vilket är bäst? Eller finns det någon annan som rekommenderas? Hur är det förresten med tidpunkt att sätta upp ett? :)
Mest intresserad är jag av bihotell men det verkar vara sämre utbud på det.
 
Jag köpte två på rusta och satte upp vid månadsskiftet april maj i rätt väderstreck och på rätt höjd enligt anvisningar på nätet. Bor på landet men insekterna lyser med sin frånvaro de otacksamma små kräken.
 
Fungerar de bra? Jag tänkte köpa ett på nån kedja när jag är iväg och shoppar i morgon. Bor ju inte i storstan så jag är begränsad till de kedjor som finns. Har sett Julas och Rustas. Vilket är bäst? Eller finns det någon annan som rekommenderas? Hur är det förresten med tidpunkt att sätta upp ett? :)
Mest intresserad är jag av bihotell men det verkar vara sämre utbud på det.
Mor och syster har varsitt. Tror de kommer från Granngården. Mycket insekter i trädgårdarna men tomt på hotellen förutom i ett av de minsta hålen i syrrans.
 
Skrattar varje gång jag ser dom. Allt går att sälja idag. Jag tro det där är meningslöst om man har en normal trädgård på landet. Gå ut och samla ihop lite vissen vass i olika dimensioner, knyt ihop o häng upp. Klart,
 
Vi har värsta humleboet ovanflr garagedörren så jag har inte brytt mig om något insektshotell. Jag och barnen har fick gjort en dryckesautomat av en låg, rund glasform fylld av glaskulor och vatten.
 
Det här tycker jag verkar vara en intressant tanke...

hotel_3.jpg

http://www.delatradgard.org/2014/05/06/insektshotell/
 

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: __sofia__
·
Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
1 063
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 679
Senast: verser
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 452
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp