Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
"Särskild startanmälan ska göras enligt anvisning i ryttarmeddelande." står det. Säger inte mig så mycket, jag har aldrig varit med om det förr.
I ryttarmeddelandet står det som såhär: "Startanmälan ska göras onsdagen den 13 september mellan kl. 19-20 på telefon ****."
Ja, som sagt, jag har aldrig varit med om det förr. Jag är struken ifrån startlistorna, så jag behöver inte avanmäla mig eller? Kommer ändå inte kunna starta imorgon.
Så brukade vi ha på dressyrtävlingar (numera är det avanmälan istället för startanmälan) - där är det ju viktigt att veta dagen innan hur många som är strukna. Naturligtvis kan man stryka sig efter att man startanmält - man är ju inte "tvingad" att tävla, men då håller man en liten paus så att efterföljande inte måste starta för tidigt.
Orsaken till att man har startanmälan flera dagar innan kan ju vara av privat anledning - man skall kanske bort/jobbar tom dagen innan tävlingen och för att hinna med allt så blir det startanmälan några dagar innan.
Oftast är man startanmäld i.o.m insänd anmälan och behöver göra en avanmälan om man inte kommer till start. Så har det i alla fall varit på alla tävlingar jag varit på eller arrangerat.
Foder & Strö
Först vill jag bara skriva att jag har skickat fler foton och beskrivning till tillverkaren men dom har stängt nu och svarar nog imorgon...
Hästmänniskan En månad är ju inte lång tid om man tänker på avslitna muskler med mera. Låt det ta tid!
Har gått kurs i centrerad ridning för Anne och...