Inte startanmält=avanmäld?

Sv: Inte startanmält=avanmäld?

"Särskild startanmälan ska göras enligt anvisning i ryttarmeddelande." står det. Säger inte mig så mycket, jag har aldrig varit med om det förr. :p
I ryttarmeddelandet står det som såhär: "Startanmälan ska göras onsdagen den 13 september mellan kl. 19-20 på telefon ****."

Om jag inte är fel ute skulle du ha ringt och startanmält dig i onsdags...Det är dock rätt ovanligt att man gör så.

Ja, som sagt, jag har aldrig varit med om det förr. Jag är struken ifrån startlistorna, så jag behöver inte avanmäla mig eller? Kommer ändå inte kunna starta imorgon.

konstigt att man ska staranmäla sig flera dagar innan start:confused:
Oftast startanmäler du dig när du är på plats.

Så brukade vi ha på dressyrtävlingar (numera är det avanmälan istället för startanmälan) - där är det ju viktigt att veta dagen innan hur många som är strukna. Naturligtvis kan man stryka sig efter att man startanmält - man är ju inte "tvingad" att tävla, men då håller man en liten paus så att efterföljande inte måste starta för tidigt.

Orsaken till att man har startanmälan flera dagar innan kan ju vara av privat anledning - man skall kanske bort/jobbar tom dagen innan tävlingen och för att hinna med allt så blir det startanmälan några dagar innan.

Oftast är man startanmäld i.o.m insänd anmälan och behöver göra en avanmälan om man inte kommer till start. Så har det i alla fall varit på alla tävlingar jag varit på eller arrangerat.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
421
Senast: MimmiNO
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: Blyger
·
Samhälle Hello, ja är kallad till mönstring. Men jag 2023 begick en rattfylla, blev dömd i domstol, blev dömd till dagsböter, straffföreläg... 2 3
Svar
46
· Visningar
5 143
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Först vill jag bara skriva att jag har skickat fler foton och beskrivning till tillverkaren men dom har stängt nu och svarar nog imorgon... 2
Svar
23
· Visningar
1 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka