Internet i USA

Stinaelin

Trådstartare
Det närmar sig avfärd till USA, och jag undrar hur det funkar om en vill ha typ 4G på telefonerna i USA.

Vi har Vimla konton hela familjen, och där hittar jag bara info om att det inte fungerar i USA. Men hur gör en då? Köper kontantkort? Här eller där?

Vi vill dels kunna ringa varandra, dels kunna surfa och ringa och boka hotellrum mm under resan. Dessutom dör väl kidsen av tristess om de inte har INTERNET 24/7... Stackars (bortskämda) barn. :meh:

Så, hjälp!
 
Hoppas det är okej att jag hakar på tråden! :)

Jag ska också snart till USA och jag fattar inte hur jag ska reda ut om min telefon fungerar där :confused:. Jag har Tele2 och kan köpa ett billigt surfpaket genom dem, men hur vet jag om min telefon funkar liksom. Nån som kan förklara?
 
De allra flesta europeiska telefoner funkar i USA. Det är tvärtom det kan vara problem, då amerikanska telefoner går på antingen GSM eller CDMA, våra går på GSM.

Det finns prepaid tourist deals att köpa, tex https://prepaid.t-mobile.com/prepaid/marketing/prepaid-international-tourist-plan

Ligger man ute på vägen och då troligtvis konsumerar stora mängder data behöver man dock mer än vad det ger. Det finns ett nytt kort med obegränsad datamängd I 2 veckor här:
https://www.amazon.com/T-Mobile-Prepaid-Unlimited-United-States/dp/B0776SCNQN/ref=sr_1_3?hvadid=78408997973940&hvbmt=be&hvdev=c&hvqmt=e&keywords=t-mobile+tourist+sim&qid=1558118780&s=gateway&sr=8-3

Här ett som gäller i 90 dagar https://www.amazon.com/T-Mobile-Prepaid-Unlimited-United-States/dp/B0776RRR9Y/ref=zg_bs_14674870011_12?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=NNF6VGJGG2QF0XY88FKA
 
Hoppas det är okej att jag hakar på tråden! :)

Jag ska också snart till USA och jag fattar inte hur jag ska reda ut om min telefon fungerar där :confused:. Jag har Tele2 och kan köpa ett billigt surfpaket genom dem, men hur vet jag om min telefon funkar liksom. Nån som kan förklara?

Har varit där med tele2 och iPhone. Inga problem, köpte surfpaket (som dock inte räcker särkilt länge). Hade mest mobildata avstängt och använde wi-fi men det var skönt att ibland kunna googla upp något eller snabbt svara på ett meddelande när man var på språng. Satte alltså på och stängde av mobildata efter behov.
Viktigt att se till att ens appar inte uppdaterar i bakgrunden osv då det går åt massa mobildata då. Samt ladda ned offline-kartor på Google maps på staden/området man ska vara i så man slipper att det dras massa mobildata då också.
Lite tips :)
 
@Malibu_Stacy Skönt att höra att det funkade bra! :) Alltid när jag reser utanför EU så har jag mobildata avstängd och slår bara på den när jag behöver, så jag kommer göra likadant den här gången. Vi kommer ha kartor i offlineläge och sen tänker jag mig att vi använder wifi där det går. Däremot vill jag ha surf att använda när det behövs liksom.

Men super att höra att iPhone och Tele2 funkat bra där borta :) :up:.
 
Det ar betydligt lattare att hitta oppna wi-fi pa de flesta stallen, i de flesta stater, an det var att hitta det i Sverige nar jag var dar for ett par ar sedan. Det innebar dock inte att det finns ett oppet wi-fi nat i alla stader, men aven om det finns ganska manga samhallen som bjuder pa wi-fi sa ar det fortfarande ett undantag.

T-mobile har ett ganska daligt rykte och ar inte det bolag jag skulle valja forst om jag har mojlighet att valja. Enligt flera undersokningar ar Sprint (😳) det bolag som far hogst betyg i opponions undersokningar och darefter AT&T. Verizon finns ocksa dar nagon stans i toppen fore T-mobil, men jag ar osaker pa hur de fungerar som "turist telefon".

Jag skulle skicka en email till alla de storsta bolagen (de har definitivt bast teckning ... Verizon brukade vara overlagsen, men de andra har kommit i kapp tror jag ... och fraga specifict om man kan kopa ett sim kort utan abonemang eller telefon.

Om man ror sig efter Ostkusten ar man ganska saker pa tackning oavsett bolag, atminstone sa lange man inte ar mitt i Appalachians bergs kedja. Pa Vastkusten ar det sa forbaskat mycket berg overallt och de stor mobil natet, lika sa langs hela Klippiga bergen :cautious: sa dar behover man kolla hur tackningen ser ut for det bolag man tankt sig.
 
@Malibu_Stacy Skönt att höra att det funkade bra! :) Alltid när jag reser utanför EU så har jag mobildata avstängd och slår bara på den när jag behöver, så jag kommer göra likadant den här gången. Vi kommer ha kartor i offlineläge och sen tänker jag mig att vi använder wifi där det går. Däremot vill jag ha surf att använda när det behövs liksom.

Men super att höra att iPhone och Tele2 funkat bra där borta :) :up:.

Ja det var inga problem, bra mottagning överallt även i när vi körde mellan Nashville och Memphis där det inte finns så mycket alls :p Jag tycker också att det är skönt att ha det där surfpaketet, men önskade att det kunde bli lite billigare.
Har ringt och tagit emot samtal från Sverige därifrån också utan problem (min hund behövde läggas in på djursjukhus hemma så var tvungen att ringa några samtal). Blev dock ett antal hundralappar i telefonkostnad men vad gör man :p
 
Tack för alla tips!
Jag ska kolla igenom detta när jag hinner, låter som det går att lösa i alla fall. Super. Älskar Buke, här finns svar på allt! :bow: :heart
 
3 gör ju reklam för att det funkar som hemma både i USA o i Kina.
Vad jag kan se gäller det 30 samtalsminuter, 30 sms, och 100 MB surf, 7 dygn för 199skr så även om det går att utöka är det troligtvis ett mycket dyrare alternativ än att köpa samtal, text och data lokalt.
 
Har vimla och iPhone, funkade prima. Dock väldigt dyrt de två minutrarna jag var tvungen att ringa ett samtal..
nästa gång om jag ska stanna lite längre blir det ngt annat alternativ.
 

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag kan absolut ingenting om USA. Jag vet knappt vart nåt ligger och har aldrig varit särskilt pigg på att åka dit. Men - i år fyller...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 889
Senast: Vallmo
·
A
  • Låst
Hästmänniskan Tänkte berätta och varna all hästägare att vanvårdnad förekommer närmare än vad man tror, och oftare. Vi har hade ett jättefint...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
20 080
Senast: tussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp