Iphone 4 - ovälkommen hänglåssymbol?

inverterad

Trådstartare
min iphone har fungerat prickfritt ända sen jag köpte den förra året, men nu har den (eller jag) hittat på nåt underligt. Längst upp till höger på skärmen finns det nu plötsligt tre symboler som inte fanns där förut - ett hänglås med en cirkel runt om, en liten pil, och en klocka. Det hänglåssymbolen verkar göra är att låsa skärmen i upprätt läge - den vänder alltså inte på sig om jag vänder på skärmen. Vad de andra symbolerna gör har jag inte lyckats klura ut. Jag skulle nu gärna vilja stänga av dessa saker, men hur gör jag? :confused: Har letat överallt i Inställningar, tycker jag... Nån klok bukefalist som har nåt tips?

Sv: Iphone 4 - ovälkommen hänglåssymbol?

Dubbeltryck på hemknappen och dra åt höger så att du får fram iPod-kontrollerna. Där har du en grå knapp till vänster med ett hänglås på. Tryck på den och skärmen kommer vända sig som vanligt igen.

Pilen och klockan har jag dock ingen aning om vad det är.

Sv: Iphone 4 - ovälkommen hänglåssymbol?

Åh, supertack! Då har jag lärt mig nåt nytt. Pilen visade sig vara en app som heter Latitude som märker ut var man befinner sig, och klockan visade att jag hade inplanerade saker i min kalender idag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka