Iphone synkar fel....

Hyacinth

Trådstartare
Min kära iphone kopplar upp sig mot sambons mal varje gång jag laddar mobilen, och kopierar över ALLA hans 600 mailkontakter till min telefon. Jag blir GALEN!!!!
Vi har varsin iPhone 4, 16, och det kan ju inte vara så illa att vi måste använda olika datorer.... Vad har jag missat? Jag har nu fått återställa till grundläge 3 ggr, rätt surt eftersom jag inte kan flytta över mina telefonnummer från gamla mobilen på något sätt.

Sv: Iphone synkar fel....

Jag vet inte men - har du kollat användarhandboken som ligger längst ner bland favoriterna i safari? Möjligen finns svaret under Synkronisering och fildelning/Synkronisera med iTunes.

Edit: har du förresten inte egen inloggning + mail på datorn? Isåfall borde ju hans kontakter följa med.

Har inte datorn igång nu men hittade det här när jag googlade i mobilen:

Plugga in iPhone i datorn och kör igång iTunes. Klicka på enheten i vänstermenyn och därefter på ”Info”. Välj ”Synkronisera kontakter med: Google Contacts” (ser lite olika ut beroende på om man kör Mac eller PC). Synkronisera.

Där gällde det specifikt Google contacts men kolla vad det finns mer för alternativ där. (Då måste du ansluta igen men kolla om det verkligen inte finns nåt ställe där du kan välja vad som ska synkas INNAN den gör det ...)

Egen mail har jag, men vi kör båda hotmailkonton. Tror att den plockade upp hans gamla outlook, men är inte säker...

KL

Ställ in vardera telefon på att INTE synka automatiskt utan att det ska styras manuellt. Görs i iTunes med telefonen inkopplad.

Ok, men om det väl har skett får man återställa eller manuellt ta bort 600 felaktiga adresser en och en?

Vi har varsina inloggningar på datorn och varsitt iTunes-konto och vi har inga problem. Däremot verkar iTunes ha lite problem med att kolla isär min iPhone med min iPad.

Vi har ju också varsitt itunes-konto, men det hjälper inte. Jag har hittat en inställning n där man bockar i "Förhindra att iPhone synkar automatiskt" under inställningar. I övrigt har jag ägnat kvällen åt att knappa in mina kontakter och leta upp min appar....*morr*

Windows xp. Borde ju inte varar så ovanligt... Nu verkar jag ha lyckats bocka i och ur alal rutor i alal fall, så det har inte hänt igen....ta i TRÄ!

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på och blir galen. Ska föra över bilder till datorn från min iPhone 7. Tidigare när jag anslutit USB-kabeln har jag fått...
Svar
18
· Visningar
1 713

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka