Bukefalos 28 år!

lisa412

Trådstartare
Dum fråga..... Men jag har en Iphone 4s och jag skulle vilja byta till en 5:a eller 6:a. Hur gör man då?? Min bindningstid har gått ut. :nailbiting::confused:
 
Först måste man köpa den telefonen man vill ha, sen är det bara att synka med iTunes, eventuellt får man beställa hem nytt simkort, eller vad är det du egentligen undrar?
Att bindningstiden gått ut måste väl vara bra för då är du inte låst och kan välja fritt?
 
Gå in i valfri butik så hjälper de dig så gärna att byta och kanske gör hela baletten åt dig. Så gjorde jag när jag var lat/okunnig. Nästa gång gjorde jag allt själv. Bytet var lättare än jag trodde. Det finns ju instruktioner till allt på nätet.
 
Först måste man köpa den telefonen man vill ha, sen är det bara att synka med iTunes, eventuellt får man beställa hem nytt simkort, eller vad är det du egentligen undrar?
Att bindningstiden gått ut måste väl vara bra för då är du inte låst och kan välja fritt?

Det är väl bara att köpa?


När jag skaffade 4s så betalade jag inte nån summa för själva telefonen utan började bara betala för abonnemanget. Så hur fungerar det då om man vill ha en annan telefon, beställer man bara ett annat abonnemang??
 
När jag skaffade 4s så betalade jag inte nån summa för själva telefonen utan började bara betala för abonnemanget. Så hur fungerar det då om man vill ha en annan telefon, beställer man bara ett annat abonnemang??
Hör med dom du köpte abonnemanget av, låter som du har någon deal, men i och med att bindningstiden gått ur lär det inte vara några problem att byta.
Abonnemanget kan man behålla, bara byta telefon, om man är nöjd med abonnemanget, annars byter man.
 
När jag skaffade 4s så betalade jag inte nån summa för själva telefonen utan började bara betala för abonnemanget. Så hur fungerar det då om man vill ha en annan telefon, beställer man bara ett annat abonnemang??
Nej du behöver inte byta abonnemang , men du kan. Du kan betala fånen kontant eller ta på 24 mån och baka in i abonnemanget.
 
När jag skaffade 4s så betalade jag inte nån summa för själva telefonen utan började bara betala för abonnemanget. Så hur fungerar det då om man vill ha en annan telefon, beställer man bara ett annat abonnemang??
Du betalade för luren, kostnaden låg inbakad i abonnemangskostnaden ;)

Vill du behålla samma operatör alltså? Gå då till deras butik, köp en ny iphone och det abonnemang du vill ha.

Hemma tar du en säkerhetskopia av din gamla mobil i Itunes. Sedan startar du den nya, följer instruktionerna på skärmen, pluggar sen in den i datorn och lägger in säkerhetskopian från Itunes.

Fast eftersom ditt abonnemang gått ut är det ett gyllene tillfälle att researcha på nätet vilken operatör som har det erbjudande som passar dig bäst.
 
Du betalade för luren, kostnaden låg inbakad i abonnemangskostnaden ;)

Vill du behålla samma operatör alltså? Gå då till deras butik, köp en ny iphone och det abonnemang du vill ha.

Hemma tar du en säkerhetskopia av din gamla mobil i Itunes. Sedan startar du den nya, följer instruktionerna på skärmen, pluggar sen in den i datorn och lägger in säkerhetskopian från Itunes.

Fast eftersom ditt abonnemang gått ut är det ett gyllene tillfälle att researcha på nätet vilken operatör som har det erbjudande som passar dig bäst.


Jo men jag betalade inte nån klumpsumma där och då :)
 
Jo men jag betalade inte nån klumpsumma där och då :)
Det behöver du inte nu heller, om du hittar ett erbjudande som du tycker är bra. Vill man kan man ju lätt räkna ut vad en lur kostar i månadskostnad under bindningstiden jämfört med cash, och besluta sig utifrån det.
 
Jo men jag betalade inte nån klumpsumma där och då :)
Det gör oftast inte jag heller. jag har bytt telefon ett antal gånger under den tid det funnits mobiler.

Oftast har det lönat sig bra att binda abonnemanget och få telefonen med i abonnemangskostnaden. Dvs abonnemanget är så mycket dyrare som telefonens avbetalning. Typ om abonnemanget kostar 150 kr och telefonen lika mycket så betalar du 300 kr i månaden under bindningstiden. När bindningstiden är slut betalar du bara abonnemanget.

Inte sällan har det visats sig att det är dyrare att köpa telefonen rent. Lur + abonnemang ger billigare lur. Dvs avbetalningen blir billigare än rent köp. Hur fan det nu går till :meh:
 
Det gör oftast inte jag heller. jag har bytt telefon ett antal gånger under den tid det funnits mobiler.

Oftast har det lönat sig bra att binda abonnemanget och få telefonen med i abonnemangskostnaden. Dvs abonnemanget är så mycket dyrare som telefonens avbetalning. Typ om abonnemanget kostar 150 kr och telefonen lika mycket så betalar du 300 kr i månaden under bindningstiden. När bindningstiden är slut betalar du bara abonnemanget.

Inte sällan har det visats sig att det är dyrare att köpa telefonen rent. Lur + abonnemang ger billigare lur. Dvs avbetalningen blir billigare än rent köp. Hur fan det nu går till :meh:
Sponsring
 
Ja jo. De vill ju att man ska ringa upp pengarna.... Men visst är det lite märkligt att man kan ta något på avbetalning och betala mindre än om man köper det kontant....

Företaget som säljer telefoner är ju samma som företaget som säljer tjänsterna du förbrukar på telefonen. När du köper telefonen med abonnemang så förbinder du dej att under två år köpa tjänsterna du förbrukar från just det specifika företaget. Köper du loss telefonen på engång så kan du sedan välja var du köper de tjänster du vill utnyttja på telefonen.
Därför säljs telefonen billigare med abonnemang än utan.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Inom kort ska jag byta från min iPhone CS till en iPhone 13 och när jag gör det skulle jag vilja få en clean start så att säga, men går...
Svar
1
· Visningar
465
IT & mobiler Jag har precis bytt mobil och det är dags att pensionera den gamla på ett värdigt sätt. Den är 7 år gammal(Iphone SE) och enklast är väl...
Svar
11
· Visningar
833
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
210
Senast: 95johsv
·
Samhälle Okej ja jag vet jag har legat under en sten halva mitt liv. Men jag har ett svindyrt abonnemang på telia som jag betalar för varje...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp