Ipod hjälp snabbt igen

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Meelei
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 985
M

Meelei

Har nu fått ordning på batteriet och så men nu kommer nästa problem, ska lägga in musik. Första gången jag kopplade i den kopierade den hela spellistan som automatiskt kopierats till iTunes men nu har jag raderat den och gjort en ny samt kopplat in iPoden och det händer inget. Nån som kan hjälpa till?

Sv: Ipod hjälp snabbt igen

När en låt väl lagts in i iPoden stannar den där, om du inte tar bort den från playlisten i iTunes. Har du tagit bort de därifrån också?

Du kan annars sortera allt i grupper osv, men då får du klickdra från "mina dokument".

Och koppla inte in iPoden förrän du är färdig, den kopierar bara in nytt precis när den sätts i, man kan inte ändra när den är i.

Kopplade ur iPoden, tog bort allt och lade sedan in musik jag ville ha. Men nu när jag kopplar in den igen ser det i iTunes ut som om den inte är inkopplad.

Här kommer Apple supporten igen då..;) Testa att koppla in den igen.. annars får du göra en restore på ipoden (återställning) Det gör du via att köra ipod updater MEN kör inte den som heter 2006-03-23 utan välj 2006-01-10. Sen nästa gång när du ska ta bort låtar så gå in i inställningar/ipod och sen väljer du att hantera spår och låtar manuellt. Då kan du högerklicka på låtarna i iPoden (fast det du ser under ipodmenyn i iTunes inte på iPoden själv) och sen välja ta bot!
Om du ska uppdatera ipoden måste du koppla ur den (OBS!! Ta INTE ut USB sladden utan att ejecta den från itunes) och sen koppla in igen!
E det fortfarande strul efter det här så e det bara att skriva här så svarar jag!

hur ejectar jag den från iTunes? och hur uppdaterar jag?
tror jag är för oteknisk för iPoden :p

10000 tack för hjälpen! :)

Oj, avd det låter krångligt att försöka ha automatisk uppdatering när man vill ändra låtar. Har en ipod (av den gamla modellen ;) ) och har redan från början kört allt manuellt - då slipper man riskera att datorn uppdaterar så några låtar försvinner också. :p (har rätt mkt musik på ipoden som jag inte har kvar på datorn... ;) )

Capable Case -> har hittat uppdateringen men det står att jag ska ansluta iPoden, sladdarna sitter i så vad är fel?

Ett annat hett tips är att du går in inställningar och ändrar till att du vill lägga in låtar manuellt inte, inte automatiskt som den är förinställd på så kan du välja helt fritt vilka låtar du vill ha med. Du bara drar dom till själva ipodens namn i menyn.

Bredvid ipod ikonen under Bibliotek och det så är det en iiiiten liten sak som ser ut som en trekant med ett sträck under.. tryck på den! :D Då ejectar du ipoden och sen kan du ta ut den utan problem..
Ipod updater kör du genom att g in på alla program (om du kör windows) sen väljedu Ipod och sen iPod updater
där trycker du först ok på första skaen den säger när du öppnar den.. och sen väljer du Återställ. Du kommer då återställa den till fabriksinställningar.. Kolla på www.apple.com/ipod.. där står det Ipod Issues med orange text.. längst ner av de 5 stegen står det Restore. Kolla där! :D Fö så är dessa 5 steg de första du skla prova innan du ringer i9n till oss om du har några problem med din ipod! Det löser faktikst de flesta problem som är ipod relaterade.. itunes problem är såklart inte samma.. ;)

Lycka till! :D

testa att ta ut sladdarna och sätta i igen.. vänta en stund.. FUnkar inte det så ta och håll ner Menu-knappen och Select knappen (den i mitten) och håll i dom i några sekunder tills du ser äpplet! DÅ startar du om ipoden.. det kan behövas ibland! Testa det!

Funkar fortfarande inte. Den kopplas till datorn (kommer upp F:mapp) men det står ändå att jag ska koppla in iPoden när jag går in på uppdateringen.

Hmm.. då verkar ju datorn iaf hitta ipoden! Avinstallera och installera om iTunes. Kolla den här artikeln och följ stegen som står där! Där står hur man ska göra när datorn iTunes inte hittar iPoden men datorn hittar den. Den tar en stund att gå igenom.. men försök.. behöver du hjälp så får du ringa in till oss 0771-199519 men förök först själv.. annars försvinner ditt single incident support (90 dagars som man får när man köper den)

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93716

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: Jeps
·
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan... 2
Svar
23
· Visningar
2 369
Senast: Habina
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 768
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
14 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka