Bukefalos 28 år!

Ipoden vill inte koppla in i datan?

M

Magic_Mac

Suck, nu får jag snart damp... Har haft min Ipod Nano på 4 gig i över en månad, har funkat hur bra som helst, den går att ladda, flytta över musik, tja, den funkar helt enkelt.

Laddar den med jämna mellanrum så batteriet aldrig är urladdat, batteriet är aldrig på mindre än hälften.

Men, nu så vill den inte koppla in i datan? Eller, det står att den laddar, men innan har det alltid stått " koppla inte ifrån" och så har den kommit upp längst ner till höger, man ser att den är inkopplad liksom.
Nu är det bara den där batteribilden som visas på skärmen, men den kopplas inte in i datan, den finns inte nere där i hörnet. Så den laddar, men den kopplar inte in i datan, inte i iTunes heller så jag kan inte lägga över musik. :(



Jag förstår att ni är trötta på alla iPod-trådar, men jag har faktiskt sökt och sökt, och läst en massa men hittar inget.

Förlåt för mina kanske otydliga uttryck, är ingen datatjej direkt :p




Någon vänlig själ som kan hjälpa mig?:bump:
 
Sv: Ipoden vill inte koppla in i datan?

Mm, många gånger, men får väl göra det igen antar jag. Eller vänta, instruktionsbok? Jag har bara läst dom små "häftena" som man får med när man köper dom. Kan man läsa på iPods hemsida tro? :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ipoden vill inte koppla in i datan?

Haha okej, får kanske göra det om det inte fixar sig :)

Men jag fattar inte hur den kan ladda då? Lät den ladda över natten, och visst, den laddar, den var fulladdad, men det är som datorerna inte "tar emot" den på nått sätt?

Jag brukar ladda på min data, en Millenium, men har iTunes och allt på min pappas XP, eftersom man inte kunde installera iTunes på min data. Har alltid funkat innan att ladda på båda datorerna, men inte nu.

Så, har aldrig varit några problem innan, har haft den sen 7/8.
 
Sv: Ipoden vill inte koppla in i datan?

kl

Jaha, då har iTunes också krashat.:crazy: Eller tja, man kan inte lyssna på låtarna längre, det står bara att originalfilerna saknas?:confused:

Suck orkar inte med det, om det är fel på den, kan man skicka den nånstans då och få en ny?
 
Sv: Ipoden vill inte koppla in i datan?

Puuutt

Jag som var så snäll och la den på dator direkt.:(:p


Skulle man kunna prata med dom i butiken som jag köpte den av? Har ju kvar garantibevis eller nånting om det nu skulle vara till nån hjälp.
 
Sv: Ipoden vill inte koppla in i datan?

du kan sakert ga in i en affar som saljer mac och fraga om hjalp. om originalfilerna saknas i din itunes, kan det handa att de har flyttats pa - om du har flyttat pa nagra filer nar du mixtrat med datorn annars.

du kan ga och importera dem in i ditt musikbibliotek igen annars och deleta dubletterna som blir kvar.

jag lade nyligen en liknande trad for att inget hande nar jag kopplade in min ipod i en dator som spelat fran min ipod tidigare, men fick inte ett enda svar, sa jag kan tyvarr inte hjalpa dig mer an sa.

det kan handa att du maste ominstallera itunes eller nagot. kanske du har gjort en uppdatering som inte ar kompatibel med din ipodmjukvara? hmm det basta ar nog att prata med mac-manskorna dar du kopte den.

lycka till.
 
Sv: Ipoden vill inte koppla in i datan?

en ny ipod är normalt inte trasig... ring apple support...

har du PC? isf kan det förklara iTuneskrash...

importera låtarna igen eller dra över dem...
 
Sv: Ipoden vill inte koppla in i datan?

Hmm, är som sagt pappas data men pappa håller inte på med mina låtar. Men jag ska pröva att importera låtarna igen, tack :)




Hmm, okej, fattar inte varför den inte kopplar in i datan :crazy: Men vad gjorde du med din då?
 
Sv: Ipoden vill inte koppla in i datan?

Okej, får väl ringa dom om inget blir bättre.

Jo, PC, en xp är det. Men han i affären sa ju att det skulle funka att ha det. Han sa tom att det skulle funka på en ME, men det gjorde det verkligen inte.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 579
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp