Islandsträns, vilken storlek?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 863
H

Havregryn

Hej. Jag har totalt gått och kärat ner mig i ett rundsytt islandsträns, måste verkligen ha den. Men frågan är ju bara? Vad är islands träns för storlek, har själv ingen islandshäst, och tränset finns bara på nätet. Kan en häst som har full ha den??

Tacksam för svar!

Sv: Islandsträns, vilken storlek?

tack så mkt, kanske man ska chansa och se om den passar...

Jag har ett islandsträns på min travare som har stort cob/litet full-huvud och det passar prima om man bortser från att pannbandet var ca 5 cm för kort såp det snygga rundsydda som satt påp byttes ut mot ett annat som var hyfsat snyggt.

cob/litet full.. pannbanden brukar var lite små tycker jag på de tränsen...hade ett gäng sådna träns av olika slag till min gamla isis och nio fall av tio var pannbandet litet

Liknande trådar

Fritid Hej, har en fundering då vi bygger om ladugården till hästarna. Vad är detta? Vill gärna ha hyllförvaring på övervåningen men verkar...
Svar
5
· Visningar
378
Senast: misswilma
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 415
Hemmet Vi har ett fritidshus långt ute i skogen dit vi hade velat få fiber utdraget men det verkar stört omöjligt. Kan bukes klokskap... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 586
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka