Bukefalos 28 år!

Isolering till stall

Nebraska

Trådstartare
Har en timmerlada som jag håller på att renovera till stall. Vad är lämpligast att isolera innertak och väggar med? Ska ha rinnande vatten i stallet, så jag vill gärna ha 10+ i stallet.
Min far förespråkar spån till innertaket. Men är det det bästa?
 
Har en timmerlada som jag håller på att renovera till stall. Vad är lämpligast att isolera innertak och väggar med? Ska ha rinnande vatten i stallet, så jag vill gärna ha 10+ i stallet.
Min far förespråkar spån till innertaket. Men är det det bästa?
inte det svar du vill ha, men isolera vattenledningarna och lägg i värmeslingor istället...
Och gör en skötplats du kan värma lite vid behov.
 
inte det svar du vill ha, men isolera vattenledningarna och lägg i värmeslingor istället...
Och gör en skötplats du kan värma lite vid behov.
Har gjutit in värmeslingor för att kunna göra det. Men jag vill ha ett isolerat stall.
 
Har gjutit in värmeslingor för att kunna göra det. Men jag vill ha ett isolerat stall.
Har du räknat på ventilationen? Det krävs en hel del i isolerade stall. Vi har stenväggar och 15 cm isolering på taket, minns inte om det är glasull eller stenull. Vi funderade på att blåsa upp isoleringen, det hade varit den enklaste lösningen, men då vi redan överskridit budgeten rejält fick det bli rullar.
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 027
Senast: tanten
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 688
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 142
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 297
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp