Jacka med brodyr

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 202
C

Cronis

Jag ska köpa mig en jacka. På denna ska jag brodera på ryggen. Jag ska brodera min hästs namn, vilket är rätt långt, och 2 ord kan man säga.
Har ni nån jacka som är broderad på ryggen, antigen en klubb jacka, eller som ni gjort själva?

Jag vet redan vilken jacka jag ska ha, men behöver bli lite inspererad på hur jag ska ha själva brodyren.
In med bilder, så jag får se. :bump: :bump: :bump:

Sv: Jacka med brodyr

Jag hade en jacka som man kunde ta bort armarna på så det blev en väst, med min ponnyn namn på ryggen. Han hade 3 "ord" i sitt namn så det blev ganska lång, men snyggt :) Hittade tyvärr ingen bild.

Hur va det broderat?

jag tänkte ha mitt i en båge lixom, jag tror det går att få ihop det.
Nu är det mest vilken stil och färg jag ska ha... haha
svårt.

De två första orden i namnet var i en båge och det tredje rakt under om jag inte minns fel, kan ta ett kort på västen men den hänger i stallet tror ja. Västen var iafa blå, men vitt text. Vet inte vilken stil men det var inte såndär skrivstills aktiskt. Snyggare när det är lite lättläsligt tycker jag:p

Jacson har en jacka som nästan alla klubbar i Sverige har som klubbjacka. Den är UNDERBAR!!!

Sorbe skrev:
Jacson har en jacka som nästan alla klubbar i Sverige har som klubbjacka. Den är UNDERBAR!!!

Som jag skrev i första inlägget så vet jag redan vilken jacka jag ska ha, nu ska jag bara ha brodyren.

Sorbe skrev:

ååh ja tror att ja vet vad du menar för jacka. har nämligen en sån :angel: har just fått den så ja ahr inte hunnit rida i den, men alla säger att den e as skön att rida i. tycker själv att det e en välidgt snygg modell..

Det måste väl finnas en brodyr shopp där du bor? Vet en kompis som frågade damer på ett äldre boende om dom kunde hjälpa henne. Dom blev super glada.

åke skrev:
Det måste väl finnas en brodyr shopp där du bor? Vet en kompis som frågade damer på ett äldre boende om dom kunde hjälpa henne. Dom blev super glada.

Antar att det va riktat till mig?

Ang. brodyr shop, så är svaret typ, nej.
Om man inte går till en reklambyrå.

Jag ska köpa jackan imorgon, och ska lämna in jackan på inköps stället.
Så jag får bestämma mig imorgon.
Tack alla för hjälpen. :smirk:

Nu är det kanske för sent men så här ser broderierna på våra stalljackor ut (Tattini 5 in 1):
stalljacka.jpg

De på armarna syntes inte så bra när jag använde blixten tyvärr. En kanon jacka men lite stor på sommaren när man inte använder innerjackan.

Broderiet gjorde de på ett tryckeri som även broderar mm.

min förra häst hade dubbel namn, för ett prefix sen nmanet, skrev prefixet (om det nu stavs så) i ewn båga o namnet rakt under, blev kanom snyggt :)

Centrerat i en båge på ryggen är snyggt!
Jag har bara gamla broderade schabrak, och de är desutom inga digitala bilder, så det blir nog svårt att ordna bild.
Men du tror inte att hela namnet får plats på en rad då?

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 522
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 600
Senast: __sofia__
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
489
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka