Jacka till träning.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare bussig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 954
B

bussig

Har svårt att hitta en bra jacka att träningsrida i.Sist så köpte jag en lumberjacka som är vind/vattentät och andas.Jätte snygg och bra funktion i den jackan.(Ridsportshoppen)Men.Den prasslar när jag rider.Hästen blen väldigt förvirrad.Har även provat en del andra ,men då har dom varit för täta.Känns som man är instängd i en bastu efter ett tags ridning.Har ni tips på några andra bra jackor som inte prasslar och är för täta.Obs jag rider mestadels ute så jag hoppas det finns jackor som är vindtäta men inte prasslar.

Sv: Jacka till träning.

Säger samma, Musto Snug är kanon !
Varma och vindtäta, torkar snabbt om de blir blöta, prasslar
inte, håller sig fina efter många tvättar och är förbannat snygga !
Enda nackdelen jag kan komma på är priset, den är ganska dyr men väl värd pengarna!

Var kan man köpa den jackan ?. vad kostar den ?

Många välsorterade ridsportsaffärer har dem. Skeppshandlar har dem givetvis med! De går att köpa på postorder hos bla Hippomarket.com
Om du tittar in på Trendmark.se, så hittar du lista över återförsäljare! :)
Priset brukar ligga på ca 1.7 - 1.900:-

Världens bästa jacka! :) :love:

Finns en jätte snygg jacka från RTS-sportline, tror jag det heter. Lumberjacka det med, prasslar inte. Fanns i flera färger och jag tror den kostar 600kr ca. :)

Är det Cento Olympic du har? Snygg var den i sånna fall!
Ska nog köpa mig en sådan själv nu. Vad gick frakten på?

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp med lite tips på bra jackor eftersom jag ska köpa ny. Jag är lite petig dock. Har några saker som måste uppfyllas...
Svar
8
· Visningar
1 108
Senast: The_grinch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka