Sv: Jacson - Celine
1. Det är ju inte blankt läder, men inte heller "nubuck-känsla" så någonstans mittemellan skulle jag vilja säga. Lagom strävt.
2. Mjuk och skön i sitsen. Bossorna på min sadel har hållit formen väldigt bra än så länge, men den är å andra sidan ganska ny. Vet alltså inte än hur de kommer att se ut efter något års användning. Men de flesta sadlar brukar ju vara färdiga för omstoppning då, så det är ju inget unikt.
3. Rak.
4. Helt ok kvalitet! Min sadel är ju visserligen fortfarande lite stel i lädret och har inte blivit helt "inriden" ännu. Men jag tycker det är bra, lädret verkar hållbart och tåligt.
Tycker annars att det är en väldigt prisvärd sadel i en bra modell. Den är välbalanserad och bekväm. Sedan är den väl inte så där extremt "hoppdesignad" kanske, men det passar mig personligen väldigt bra. Är alltså jättenöjd med min. Ett tips, om du ska köp en Celine, är dock att du tar en bomvidd större än du brukar ha till hästen då jag upplever dem som relativt små i bomstorlekarna (har själv en xx-vid).