Jacson Utegångstäcke Stretch

95johsv

Trådstartare
Någon som har ett? Hur är de? Finns som både regn och vintertäcke. Det har ju helt fantasktiska specar...

Min häst har grymma problem med bogskav och jag undrar om detta är bättre?

info om regntäcket:
Utegångstäcke i fyrvägsstretch, 20gr fyllning polyester, innerfoder i quick-dry-material (känns som tunnare fleece) direkt mot hästens kropp tranporterar bort fukt, UV-skydd. Tack vara strechen behövs inga bogsprund eftersom täcket följer hästens rörelser. Extra padding vid manken för att förhindra skav. Resår (med nylonförstärkning för säkerhetsskull) vid kryssgjordarna. Ljusterbara bensnören. Bred bård runtom i blank nylon utan absorbtion. Blankt tyg i bogen.Vattentäthet W/P 10.000mm-H2O. Andasfunktion M/P 6.000g/m2/24tim

Sv: Jacson Utegångstäcke Stretch

Jag har bara provat det, dels var det jättesmå i storleken och efter att ha gått ett varv i stallet hade täcket åkt tillbaka jättemkt och satt och drog vid bogen. Tillbaka direkt alltså! har du problem med skav, testa ett Horseware, har nästan bara HW och mina hästar har inga skav alls! :)

Hej

Jag hade ett. Det gick långt ner på bogen och min häst fick skav av själva framkanten på täcket. Sedan gick det jättelätt sönder.

mvh/A

*Kl*

tack för svar. 100% hittitls negativ.. Inte bra alls. :(

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka