Jacsonsadlar...

Sv: Jacsonsadlar...

jag hade en jacson hoppsadel på en unghäst jag red förut. Tyckte det var en bra sadel med tanke på priset :)

bumpar lite. ska köpa en jacson sadel så hänger efter denna tråd lite (A)

Har bara haft en Jacson Celine (hoppsadel) till dotterns ponny, men den tyckte bade hon och jag var prisvard. Kan inte saga ett dugg om de andra modellerna dock. Men som vanligt med sadlar ar det mycket om tycke och smak, och om sadeln passar pa den egna hasten eller ej.

Ja, jag tycker att de är bra. Jag har dressyrsadeln Arthur de luxe o hoppsadeln Celine.. Dressyrsadeln är verkligen helt gudomligt skön.. Hantverk o läder känns väldigt bra på dressyrsadeln, den är lite "lyxig" liksom, däremot känns det som om lädret på hoppsadeln inte riktigt håller samma standard.. Blivit sliten under stiglädrena ganska så fort..

Passform o hållbarhet annars kanonbra!

Det tycker jag :D

Har två st, en Celine och en Sabine, och är jättenöjd med båda. Inget att anmärka! ;)

Tack för alla synpunkter.

Det verkar ju som om Jacson är ett ganska prisvärt märke, då. Är inne på att köpa en Jacsonsadel till nya hästen. De är ju inte alltför dyra, och kan man få en bra sadel till hyfsat pris så är jag nöjd!

Norrland

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 942
Senast: Görel
·
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 348
Senast: Tantan
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Min dotter har börjat rida lite :love: Hon har hittills ridit i varmfodrade stövlar, men nu när dom byttes ut mot gummistövlar så insåg...
Svar
1
· Visningar
183
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka