JAG är inte allergiskt, eller?

tanten

Trådstartare
Rådfrågar bukepedia eftersom jag vet väldigt lite om detta. Jag är inte allergisk mot något egentligen. Mer än att jag kan få rejäla reaktioner av myggbett och knott. Tar en allergitablett och så har jag glömt det hela en stund senare.

Fast.. senaste veckorna har jag ibland fått infernalisk klåda och nässelutslag på insidan av låren och i knävecken. Det kliar outhärdligt och jag fått områden stora som ett par handflator med utslagen.
Ser inget mönster i när de kommer. Ibland när jag tar på mig joggingbyxor eller som nu - när jag tog av mig och gick ut i trosor och linne i trädgården. Det kommer plötsligt och oväntat.

Borde inte vara tvättmedlet eftersom jag tvättar allt i samma och jag bara får det på benen. Borde inte vara något jag äter eftersom det kommer så ojämnt och inte i samband med måltid.

Idéer nån?
 
Låter som böjveckseksem alternativt något annat eksem som utlöses av sol/värme. Böjveckseksem kan triggas av lite av varje, i mitt fall var det sol, värme och stress.
 
Låter som böjveckseksem alternativt något annat eksem som utlöses av sol/värme. Böjveckseksem kan triggas av lite av varje, i mitt fall var det sol, värme och stress.
hrm...?
Bildgooglade och tycker inte böjveckseksem stämmer eftersom det kommer plötsligt och försvinner lika plötsligt. Plus att det verkligen bara är kliande nässelutslag. Inte torrt, inte flammigt och inte varaktigt.
 
Jag får eksem i knävecken när jag har varit stressad under en längre period. Har säkert att göra med att stress påverkar immunförsvaret i mitt fall.
 
Urtikara utlöst av stress. Skitjobbigt , ha svala stora kläder . Jag får det av stress värme kyla tryck , antihistamin hjälper hjälpligt. Cortison om det blir överjävligt
 
Du kan inte ha blivit biten av svidknott när du var ute? Jag reagerar så på dessa små jävliga varelser! Jag är dock allergisk mot både knott och mygg.

Ska jag vistas i ett myggrikt område så måste jag äta allergimediciner, mina myggbett kan vid vissa tillfällen misstas för getingstick.
 
Du kan inte ha blivit biten av svidknott när du var ute? Jag reagerar så på dessa små jävliga varelser! Jag är dock allergisk mot både knott och mygg.

Ska jag vistas i ett myggrikt område så måste jag äta allergimediciner, mina myggbett kan vid vissa tillfällen misstas för getingstick.
Vet inte?
Fast om jag blir knottbiten så får jag en snabb och direkt reaktion på bitstället och sedan svullna ränder längs med blodådrorna ut från stället. Ser ut som en spindel med röda upphöjda "ormar" ut från bettet.

Det här är mer större områden med nässelutslag. Det kommer oavsett om jag är inomhus eller ute.

Fast vem vet, det kan ju ha ändrat symptom?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Sojasås + katter
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp