M
marina w
Jag bara undrar men har man inte lagt alldeles för stor vikt på foderstater hit óch dit?Hur många räknar ut en exakt diet?Gör vi så med våra barn?Jag bara satt och funderade
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
pinky skrev:Skillnaden mellan hästarna och oss är att vi kan välja vad vi vill äta, och vi äter varierad kost. Äter vi "skitmat" ena dan så vägs det upp av det vi äter nästa dag så att veckogenomsnittet blir -förhoppningsvis-balanserat och någorlunda vettigt.
Hästarna är helt utelämnade till vad vi ger dem att äta, och de äter samma foder dag ut och dag in. Finns en liten brist, överskott eller obalans i höet vi tar in på sommaren så har det blivit rätt stora konsekvenser av det när hela vintern gått.
Jag tycker mig se att det är de som inte räknar på sin hästs foderstat som är mest benägna att köpa allehanda tillskott och mirakelfoder, för de som faktiskt tittar på höanalysen brukar se att det räcker till gott och väl. Och gör det inte det så ger de vad som behövs, inte mer.Överanvändandet av tillskott har alltså inget med foderstatsberäknandet att göra, det är två helt olika "läger" av folk det handlar om.![]()
marina w skrev:Jag bara undrar men har man inte lagt alldeles för stor vikt på foderstater hit óch dit?Hur många räknar ut en exakt diet?Gör vi så med våra barn?Jag bara satt och funderade