Jag behöver foundationtips.

Sv: Jag behöver foundationtips.

Gå in och fråga på typ Kicks om prover i lite olika nyanser! De brukar vara givmilda med proverna så man kan prova den flera gånger innan man gör ett köp!
 
Sv: Jag behöver foundationtips.

kl

Råkade se att min fler månader gamla tråd fortfarande var kvar, så eftersom jag behöver tips igen kan jag väl lika gärna väcka upp den!

Vad som hänt från inlägg ett är att min hy nu bestämt sig för att inte bara vara känslig och torr, men också SUPERFET av alla. jävla. foundations jag provat. Det blir seriöst flottigt efter kanske en timme, svinäckligt och är ju inte särskilt snyggt heller.
Problemet med finnar + torrhet kvarstår dock också.

Såatte. Jag gissar så långt som att jag ska undvika allt vad oljebaserat heter? Men hur går det med torrheten då?
Jag har tittat på massor med mineralfoundations, men alla är ju i sådana där löst puder-form, och jag kan redan se hur fint flagigt och prickigt det kommer att lägga sig på torr hy. Dessutom verkar ingen täcka utan skryta om ett "osynligt resultat", och det är ju inte alls vad jag vill ha.

Så igen: Tips? Jag blir tokig på denna jävla djungel.
 
Sv: Jag behöver foundationtips.

Googlade på kompat mineralfoundation och fann någon vid namn BellaPierre, som även verkar finnas i ljusa toner. Någon som provat den?
 
Sv: Jag behöver foundationtips.

Jag använder everyday minerals och där finns det olika varianter beroende på hur mkt man vill täcka. Jag har inte provat den som täcker mest men kanske man vara något att kolla upp?

Ang torrhet så kan jag vara jättetorr i perioder men tycker inte att det är några problem alls med mineralsmink sålänge jag använder ansiktscreme under.
 
Sv: Jag behöver foundationtips.

Åh, det var ju ett fullt överkomligt pris om inte annat. Vilken av varianterna är det du använder och vad har du för nyans, upplever du dem som överensstämmande med produktbilderna?
 
Sv: Jag behöver foundationtips.

Har inget jättebra tips på foundation (Max factor med grönt X på är vad jag har) men smashbox primer tycket jag är jättebra när hyn är kokko! Blir ett helt annat resultat än utan.
 
Sv: Jag behöver foundationtips.

Den ska jag kika på, tack! Har inte använt primer på jättelänge eftersom det bara blivit kaka eller stekpanneflott av precis alla jag provat, men den du nämner har jag inte testat.
 
Sv: Jag behöver foundationtips.

Jag har It base light neutral.

Tycker nog den är lite ljusare än på bilderna. Men jag beställde hem ett helt gäng med provpåsar och testade mig fram för att hitta rätt nyans.
Då kan du ju även känna på hur det känns i ansiktet, om du blir torr osv. En liten påse räckte i typ en vecka för mig!
Provpåsarna var gratis men frakten går ju på en liten summa. Jag passade på att beställa någon ögonskugga osv när jag ändå skickade efter provpåsarna.
Tror man kan få tag i provpåsar på svenska sidor också men då är det nog inte helt gratis för själva påsarna.
 
Senast ändrad:
Sv: Jag behöver foundationtips.

Jag använder nyx photoloving primer, den gröna som ska dämpa röda partier. Tycker att den gör att basen sitter mycket bättre och framförallt ser bättre ut! För foundation har jag svårt att ge tips då jag själv alltid är ute efter en"dewey finish". Jag gillar lyster i hyn och dämpar isåfall hellre med ett transparent puder om det skulle bli glansigt. Tycker det blir betydligt bättre med ett transparent för att undvika kakighet.

Mina favoriter är rimmel och dior när det kommer till foundation. Nr 2 är garanterat maybelline satin liquid foundation, men som sagt, den låter inte som något för dig. Hjälpsamt, jag vet ;)
 
Sv: Jag behöver foundationtips.

Jag har torr och framför allt känslig hud. Har jag annat än mineralsmink får jag utslag och tilltäppta porer och blir snustorr.

Jag kan dock heller inte ha de flesta mineralsmink för att jag blir snustorr av dem.

För mig är det enda som funkar: Dermalogicas foundations.
Vill jag ha mer täckande än så kan jag ha på Smashbox Halo, mineralfoundation i puderform, över.
Både Dermalogicas foundations och Halo ska ge fukt. Och jag tycker mig märka skillnad.

Bra hudvård och tvätt är så klart a och o för att det ska funka med..
 
Sv: Jag behöver foundationtips.

Halvt kl

Tack för tipsen hörni! Mucho appreciated. Har fått möjlighet att testa Everyday Minerals samt gloMinerals av en vän och ska prova dem i ett par dagar, fungerar inte det ska jag prova det andra ni nämnt.
 
Sv: Jag behöver foundationtips.

Jag använder nyx photoloving primer, den gröna som ska dämpa röda partier. Tycker att den gör att basen sitter mycket bättre och framförallt ser bättre ut! För foundation har jag svårt att ge tips då jag själv alltid är ute efter en"dewey finish". Jag gillar lyster i hyn och dämpar isåfall hellre med ett transparent puder om det skulle bli glansigt. Tycker det blir betydligt bättre med ett transparent för att undvika kakighet.

Mina favoriter är rimmel och dior när det kommer till foundation. Nr 2 är garanterat maybelline satin liquid foundation, men som sagt, den låter inte som något för dig. Hjälpsamt, jag vet ;)

Haha, jag kanske inte har så stor nytta av just foundationtipsen men primern kan jag i alla fall kika på! Jag tycker också det kan vara fint med lagom lyster i hyn, men får personligen satsa på en matt foundation och istället använda highlighter eller möjligen ett puder med lite glitter i, annars ser det verkligen ut som om jag just sprungit ett maraton i stekande sol.
 
Sv: Jag behöver foundationtips.

Nu har du redan fått en massa tips, men på din beskrivning låter det som att du och jag har ungefär liknande hudtyp, tänkte jag tipsa om Lily Lolo's mineralsmink. Jag har testat en del olika märken på mineralfoundation, och en del har nästan lite "glitter" i sig, vilket jag inte gillar. Men Lily Lolo är matt och trevlig, och täcker bra tycker jag.:) Trevligt pris också.

Jag använder primer under, och tycker bäst om Body Shop's "skin primer matte it".
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp