Masqueradee
Trådstartare
Nu sitter jag här, ännu en gång och sliter mitt hår! Jag har en HP-skrivare / kopiator / skanner och varje gång jag ska använda skanner-funktionen blir jag lika frustrerad. Jag startar maskinen och kopplar in i min MacBook Pro via en USB-port och trycker sedan på "Skanna", får då meddelandet om att skrivaren inte kan hitta datorn. Går in via datorn och programmet (eller vad det nu är) som ska koppla ihop dessa visar även samma meddelande när jag trycker på "skanna" därifrån. Det som är konstigt är att jag däremot kan kolla hur nivåerna på bläcket ligger, hur tusan kan jag det om nu datorn inte hittar maskinen?!
Har installerat allt man kan, flera gånger om men det funkar ändå inte. Nu har jag i alla fall hittat att om jag går in via Systeminställningar -> Skanner & Skrivare -> Öppna Utskrivarkö -> Skanning DÅ kan jag använda skannings-funktionen. Det måste ju finnas ett enklare sätt, typ att trycka på "Skanna" på maskinen...
Hjälp!
Har installerat allt man kan, flera gånger om men det funkar ändå inte. Nu har jag i alla fall hittat att om jag går in via Systeminställningar -> Skanner & Skrivare -> Öppna Utskrivarkö -> Skanning DÅ kan jag använda skannings-funktionen. Det måste ju finnas ett enklare sätt, typ att trycka på "Skanna" på maskinen...
Hjälp!