Bukefalos 28 år!

Jag blir galen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

wingil

Sökt svar överallt och ringt överallt och alla skickar mig bara vidare och jag vet inte vart man ska gå längre eller göra :mad:

Jag har gjort graviditetstest som visade sig vara positivt vilket inte förvånade mig med tanke på hur jag mått men ändå gjorde det de för jag har haft mens mm som vanligt. Dessutom vet jag att det är typ.. 2 mån eller mer sen jag hade sex vilket gör att jag vill och måste göra ultraljud och ta reda på hur långt gånget fostret är vare sig man behåller eller ej.

Nu till problemet.. vilka jag än vänder mig till säger de; Nej vi kan inte hjälpa dig här men ring dit i stället. Då ringer jag dit och får samma svar och håller på att bryta ihop totalt..

Vart i helvete kan man göra ultraljudskontroll i sthlm UTAN remisser och skit? Eller måste man gå till vårdcentral och böla för att få hjälp?
 
Sv: Jag blir galen!

Hur långt gången du är behöver du inte ett UL för att ta reda på, det kan du lätt räkna ut med sista mens som utgångspunkt. Jag tror faktiskt att inte alla kliniker bara gör UL sådär rakt av bara för att ta reda på hur stort fostret är eftersom man kan ta reda på det ändå.
Men nu är ju din situation alldeles annorlunda eftersom du har haft mens hela tiden. Då borde du kunna vända dig till den gynklinik som du hör till rent akut-sjukhus mässigt. Typ Sös eller Karolinska. Fast du kanske får sitta en massa timmar på akuten.
 
Sv: Jag blir galen!

Pratat med dem och de kräver remisser och eftersom jag bara gått på ungdomsmottagning tidigare har jag ju ingen riktig gynekolog :(

Lite störande för man hade mens för en vecka sen och ska man räkna sen sista mensen borde jag logiskt sett inte ens kunna se att jag är gravid än :D
 
Sv: Jag blir galen!

Har du ringt till barnmorskemottagningen och pratat med en barnmorska?
 
Sv: Jag blir galen!

Till båda. Ja och de säger att de inte gör ultraljud och mödravården tar int emot en förrän v 19 :(
 
Sv: Jag blir galen!

Men om du funderar på abort så måste de ju ta emot dig. Har du sagt att du överväger det?

Nu vet jag inte hur gammal du är, men har du ingen vuxen du kan ta hjälp av?
 
Sv: Jag blir galen!

Okej, trodde att du kanske övervägde det när du skrev som du skrev i ursprungsinlägget...

Men då är det ju ingen panik, ring till MVC och be om en inskrivningstid. Då talar de om allt du behöver veta, UL kommer du att få göra.
 
Sv: Jag blir galen!

Jamen om hon inte ska göra abort så är det väl skitsamma egentligen, hon kommer ju att få sitt UL vad det lider iallafall.
 
Sv: Jag blir galen!

Xeline skrev:
Jamen om hon inte ska göra abort så är det väl skitsamma egentligen, hon kommer ju att få sitt UL vad det lider iallafall.

Jo visst, ungen kommer ut, fast hon kanske vill få lite bättre hum om när?!
 
Sv: Jag blir galen!

Hej!
Tycker det verkar helmysko att MVC säger att du inte får komma dit förrän i vecka 19. Alla har ju inskrivningssamtal i ca vecka 10.

Ring till tex MamaMia (www.mamamia.se), där går jag och jag ringde direkt när jag blev gravid, fick en första tid i vecka 10, gjorde UL i vecka 12 och sedan var det "stora ultraljudet" i vecka 20.

Lycka till!!!
 
Sv: Jag blir galen!

Jamen om man har bestämt sig för att behålla bebisen så kommer hon ju att få göra ultraljudet i vilket fall som helst och på så vis få reda på NÄR ! SÅ skrev jag, INTE att ungen kommer ut i vilket fall.
 
Sv: Jag blir galen!

Jag gjorde ett tidigt ultraljud i min första graviditet för att jag på något sätt ville vara helt säker på att jag var gravid (man gör ju så på hästar, och jag är väl lite skadad:-). Jag fick rådet att ringa till en privat mottagning så det gjorde jag och det var inga problem att göra ett ultraljud. Jag fick betala som för ett vanligt läkarbesök. Detta var i Uppsala, men det finns ju sådana mottagningar även i Stockholm. Kolla i telefonkatalogen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 129
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 577
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 640
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 957
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp