Jag bryr mig förmycket helatiden

Jag önskar så jävla mycket att jag kunde vara lite mera som andra. Som att många verkar kunna bara skita i vad andra tycker och hur andra upp fattar dom och så. Och det kanske inte BARA är en bra egen skap heller för endel blir ju taskiga då istället. Men jag skulle iallafall vilja kunna bry mig mindre och inte känna så jävla mycket om allt.
Idag har iallafall mamma och pappa varit här. Dom skulle varit kvar tills middagen men det blev förmycket så jag orkade inte det. Och då kanske domflesta skulle inte tänka såmycket på det utan att dom bara orkade inte så fick deras föräldrar åka lite tidigare då.
Men jag kan inte det utan att då får jag dåligt sam vete för dom trodde att dom skulle vara kvar längre som var planen. Och hon så pågrund av mig så måste dom ändra hur deras dag är. Då känner jag mig skit dum och jag KAN INTE bara strunta i det.
Och dethär låter säkert skit pattetiskt men jag var jätte nervös för ifall mamma hade läst endel saker här och att hon skulle vara be sviken eller nåt isåfall. Eller liksom att hon kanske trodde saker om mig som inte stämmer. Men hon hade inte det men ändå så domflesta kanske inte skulle bry sig såmycket om sånt men jag mådde typ illa hela för middagen för jag var o rolig för det.
 

Jag förstår hur det är att känna för mycket, det gör jag också ibland. Och då kan omvärlden liksom bli för svår att hantera och jag vill helst vara ute själv i stallet.
Jag hoppas att det lugnare sig snart :heart tror också det är bra att skriva (som du gör) för känslor kan ibland blir lite lättare när de får komma ut.
 
Jag förstår hur det är att känna för mycket, det gör jag också ibland. Och då kan omvärlden liksom bli för svår att hantera och jag vill helst vara ute själv i stallet.
Jag hoppas att det lugnare sig snart :heart tror också det är bra att skriva (som du gör) för känslor kan ibland blir lite lättare när de får komma ut.
Ja jag tycker att om världen är för svår helatiden.
 
Jag vet att endel säkert tycker att jag är taskig och sånt. Men en sak som jag INTE kan fatta som jag ALDRIG kommer fatta är varför endel är elaka med flit och om dom påriktigt mår bättre då. Alltså jag verkligen KAN INTE fatta det.
Jag fattar såklart att alla är i lika men fattar ändå inte hur nån kan vilja vara taskig eller VILL göra nån ledsen eller sånt.
 
Jag vet att endel säkert tycker att jag är taskig och sånt. Men en sak som jag INTE kan fatta som jag ALDRIG kommer fatta är varför endel är elaka med flit och om dom påriktigt mår bättre då. Alltså jag verkligen KAN INTE fatta det.
Jag fattar såklart att alla är i lika men fattar ändå inte hur nån kan vilja vara taskig eller VILL göra nån ledsen eller sånt.
Det förstår inte jag heller. ❤️
 
Det förstår inte jag heller. ❤️
Jag skulle vilja kunna bara inte bry mig och inte tänka på det. Men sånt som fastnar i mitt huvud så bara snurrar det helatiden. Och alltmöjligt bara fastnar så kanske det är nån liten skit sak egentligen men så på verkar det jätte mycket för mig ändå. Och denandra personen kanske inte ens tänker på det alls utan den kanske bara glömmer det direkt.
 
Jag skulle vilja kunna bara inte bry mig och inte tänka på det. Men sånt som fastnar i mitt huvud så bara snurrar det helatiden. Och alltmöjligt bara fastnar så kanske det är nån liten skit sak egentligen men så på verkar det jätte mycket för mig ändå. Och denandra personen kanske inte ens tänker på det alls utan den kanske bara glömmer det direkt.
Nej den andra personen tänker nog inte på det alls, är min erfarenhet.
För mig kan det hjälpa att lyssna på en ljudbok, så jag måste koncentrera mig på något annat än mina tankar.
Jag hoppas du hittar egna knep för att slippa känna för mycket :heart
 
Nej den andra personen tänker nog inte på det alls, är min erfarenhet.
För mig kan det hjälpa att lyssna på en ljudbok, så jag måste koncentrera mig på något annat än mina tankar.
Jag hoppas du hittar egna knep för att slippa känna för mycket :heart
Jag kan inte lyssna på ljud bok för jag kan aldrig ha fokus på det så då fattar jag inte vad den handlar om iallafall.
Men brukar iallafall kolla på youtube på några kanaler men justnu så är det som mitt batteri är helt ut tömt så det blir förmycket med film och massa ljud och alltmöjligt sånt. Som kanske inte låter som såmycket för dom flesta men jag blir jätte känslig för massa in tryck när jag är såhär.
Så justnu så bara ligger jag i sängen och försöker att inte be höva bara vara inne på toan igen.
 
Jag har också svårt att hålla fokus på en ljudbok. Därför lyssnar jag nästan uteslutande på böcker jag läst innan. Jag lyssnar mest när jag ska sova eller i situationer då jag annars känner mig ensam så då gör det inte så mycket att jag redan hört Harry Potter-serien typ 10 gånger innan 😅

Jag tycker att det är jobbigt med många intryck samtidigt och tycker det är jättejobbigt när vissa vill ha tex radion på samtidigt som man pratar.
 
Jag har också svårt att hålla fokus på en ljudbok. Därför lyssnar jag nästan uteslutande på böcker jag läst innan. Jag lyssnar mest när jag ska sova eller i situationer då jag annars känner mig ensam så då gör det inte så mycket att jag redan hört Harry Potter-serien typ 10 gånger innan 😅

Jag tycker att det är jobbigt med många intryck samtidigt och tycker det är jättejobbigt när vissa vill ha tex radion på samtidigt som man pratar.
Okej ❤️ Det hjälper inte för mig ifall jag känner mig ensam men youtube kan hjälpa liiite ibland iallafall.
Och jag tycker också att det är jobbigt innan tillexempel pratar och har radio sam tidigt eller bara om det är mycket folk eller sånt. Så tillexempel att vara i en affär eller nåt sånt bara tar nästan ALL energi för mig bara att det är folk och många pratar och massa saker och starka lampor och sånt. Jag nästan får ångest bara att jag tänker på det.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tog bort min andra dagboks tråd efter som att den bara var full med massa pattetisk skit som bara var pinsamt att läsa. Och jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 373
Senast: Jerseyite
·
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 066
  • Artikel
Dagbok En sak som jag har hört om autism är att många som har det har mera känsla om rätt och fel motför andra. Men det stämmer ju inte för...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 913
Senast: emma-vsm
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag verkligen verkligen HATAR är att jag blir så jävla på verkad av andra helatiden. Eller inte HELATIDEN men iallafall för...
2
Svar
32
· Visningar
1 416

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp