”Jag har inte hört någonting”

Sv: ”Jag har inte hört någonting”

Funderar över hur hästen kan ha ett avelsvärde i USA, när den är stulen?:confused:
Borde bli svårt att använda den i avel och att registrera avkommorna.
 
Sv: ”Jag har inte hört någonting”

ja håller med.
Dessutom måste man väl ha godkänd stam för o starta travlopp ?
Dna typas travare ?
 
Sv: ”Jag har inte hört någonting”

Men de menar ju uppenbarligen att hästen hade det värdet när den fortfarande ägdes som vanligt, inte som stulen.
Sedan är det tydligen vanligt med olagliga lopp där i Italien, och är det nu maffian som det pratas om (inte insatt) tror jag de är ganska väl medvetna om vilken bakgrund hästen kan ha. :cool:
 
Sv: ”Jag har inte hört någonting”

HÄsten skulle, när spermakvalliten var utredd, åka till USA. Det finns privatbanor i Italien, men eftersom hästen är skadad så finns inget bruk för den. Då skulle det vara bättre att stjäla en tävlingshäst. Dessutom tävlas det bara om skinkor och vandringspokaler. Att avla på är den helt värdelös.
Jag tycker det luktar bedrägeri.
gulan
 
Sv: ”Jag har inte hört någonting”

Ja, antar att försäkringsumman är rätt rejäl. Kan inte undgå tänka i dom banorna.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För fyra år sedan lämnade Åke Svanstedt, 58, Sverige för att flytta till USA. På lördag kan han vinna världens största travlopp...
Svar
0
· Visningar
424
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hyllningarna till fyraårige Readly Express efter segern i Svenskt Travderby vet inga gränser. Men till superstjärnan Varenne är det en...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Mitt under brinnande hockey-VM stod Nyquist för en braksuccé. Ja, hästen alltså... Kapplöpningshästen – som är döpt efter den svenske...
Svar
0
· Visningar
261
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I mitten av oktober avslöjade Trav365 att ATG drar igång med virtuell racing – ett rent turspel på animerade hästar. Nu släpper...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp