Jag kan inte titta på Youtube.

Riley

Trådstartare
...och jag får fan en hjärnblödning vilken sekund som helst.

Vad som (inte) händer: Antingen laddar videor inte alls, eller så laddar de max 20-30 sekunder åt gången och stannar där i minst 5-6 minuter; Vissa gånger har den inte kommit igång igen på en timme. De få gånger den kommer igång igen efter ett stopp är om kvaliteten hoppar ner till typ 144p och gråar ut de andra alternativen, men that's it. Jag kan inte heller hoppa i videor, då slutar de ladda direkt.

Spelar ingen roll om jag försöker titta i Firefox eller Chrome. Har tömt cache, cookies, historik, startat om dator, allt till ingen nytta. Kör AVG ihop med Windows brandvägg. Jag har noll koll på hastighet och grejer, men tankar i alla fall i 3-4 MB/s i uTorrent, och kan helt utan problem se och streama HD-video på Vimeo, Twitch och andra sidor.

Så: VARFÖR?

Senast ändrad:
Sv: Jag kan inte titta på Youtube.

Och just det, inga tillägg i browsern utöver Adblock.

Och just det #2: Jag har även provat att tanka videor via tillägg i browsern, men de slutar ladda ner på exakt samma ställe som videon stannar på när jag tittar på den i browsern.

Jag har haft samma problem:eek: Vet inte varför och jag vet inte heller varför det sen funkade!:crazy:

Jag hade samma problem och om jag minns rätt var det bara att avinstallera och installera ny Java.

Jag vet att Telia har haft problem med youtube, så om ni har telia som internetoperatör så ring och hör när felet beräknas vara avhjälpt..

Jag skulle inte ens fråga vilken färg jag borde måla vardagsrummet med på Flashback eller Sweclockers. Fick de skulle de nog banna alla från forumet, internet och jordens yta som ansågs vara lite för n00biga för deras skillz0r.

Got2Be: Sjukt irriterande! Jag har sett många under mina Googleräder som verkar ha exakt samma problem, men få (inga) som hittar en lösning.

Emmahpemma: Det har varit så här i typ ett halvår, så Telias fel tror jag (för en gångs skull) inte att det är. Jag ringde dit i ett annat ärende häromsistens, då fick de skäl att kolla trafiken på mitt bredband, och det fanns inga störningar då.

em-pirre: Ska prova det, tack!

Senast ändrad:

Har pratat med en kompis på fasta bredbandsupporten nu. Långdraget ärende, men ej Telias fel. Felsökningar har gjorts och om jag förstod honom rätt, så ligger ärendet just nu hos Google. Något om en server i Köpenhamn. Ring till bredbandssupporten och om handläggaren du pratar med inte förstår frågan, be om att bli kopplad till nån som kan svara ^^.

Tyvärr inget du behöver till din dator, eller uppdatera din router, eller något sånt. Utan det är deep behind the scenes som det här ligger. Jag har ärligt talat ingen djupare förståelse för hur internettrafiken tar sig runt över världen, men det är på den nivån felet ligger. En del kunders väg från datorn ut på www går via en server i Köpenhamn och den funkar inte som den ska just gällande Youtube.

Men som sagt, ring och hör med dom så kan dom förklara bättre än jag :).

Här är Sweclockers förklaring, ännu krångligare än min tror jag men dom har koll på läget: http://www.sweclockers.com/forum/14...229701-er-som-youtube-strula-med-telia-fiber/

+ skiesabove

Amen vad faaaaaaaan. Jaja, jag hade i alla fall tänkt kasta Telia åt skogen så fort mitt abonnemang går ut, eftersom jag börjar halvlessna lite på deras värdelösa modem/routers som typ alla i hela världen verkar hata och som gör att jag inte kan spela online, så nu fick jag just ännu ett skäl att bara skita i det, skaffa annan leverantör och dubbelbetala. Det känns som om det får vara värt det.

Tack för infon i alla fall!

hmm fast alltså om du har problem med onlinespel så kan det vara något annat knas. Inte säkert att det hjälper att byta operatör ;).

Jag och sambon spelar väldigt mycket, blandannat LoL, GW2, Tera, Simcity, med mera, och har Telia. Funkar fint förutom att Simcity inte går att ha igång samtidigt som Skype, men det är spelutvecklarnas fel efersom den drar för mkt bandbredd i uppladdning, och vi bor i skogen så kan inte ha mer än vi har.

Det kan inte vara det du råkar ut för? Stopp i rören på uppladdningen så att säga ^^?

Nej, det är Telias modem som är problemet. Jag har rådslagit med "experter" på allt från Telias egna forum till Sweclockers och i övrigt googlat, och det är långt ifrån bara jag som har problem med NAT, tack vare Thomson-modemet och dess efterföljare. Bara att söka för att se den allmänna åsikten om deras produkter, och det är inte precis positiva ord.

Det skulle eventuellt fungera om jag fick det bryggat, men jag får inte till det och supporten hjälper inte till, så det är som det är. Ny operatör it is!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka