Jag önskar er en fortsatt fin vecka <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kyla och snö är visst utlovat till senare i veckan. Då kanske det kan bli skönare att sticka ut näsan om det blir "vinterväder" i stället för novemberväder...

Försäkringskassan har hört av sig om mitt bostadsbidrag. JAG har tydligen gjort bort mig och förlorat drygt 9 månaders högre bostadstillägg, pga jag inte anmält A-Kassa i stället för 0 kronor i lön och fick det riktigt intryckt i ansiktet att jag bara kan få 3 månaders retroaktiv höjning, eftersom JAG gjort FEL och inte ändrat inkomst. De hade sett det när de kollade mot Skatteverket.

För några år sedan hade de också kollat mot Skatteverket och jag hade inte anmält högre lön och blev återbetalningsskyldig 1 1/2 års 225, kr för högt tillägg i månaden, INTE bara 3 månader....

När man skyldig något går det bra att kräva tillbaka från början, när de hittar fel. Men när man har rätt till något, går det bara att gå tillbaka 3 månader, när de letar fel...

Den "vänliga" tjänstemannen tryckte till mig lite till för säkerhets skull "det är ditt eget fel" innan hon vänligt sa att hon skulle skicka ut en ändringsblankett, och om jag inte skickar in snarast blir jag av med bostadstillägget.

Tack för att ni bryr er om oss i behov av särskilt stöd, finaste regeringen. Jag är SÅ tacksam, för att ni förbättrar så mycket för oss. Ingår tält och sovsäck, om man blir hemlös?

När lilla människan ska straffas ska det kännas. Men men, jag får vara glad för det lilla.
❤
fattigmansskyl.jpg
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp