Bukefalos 28 år!

Jag överlevde ridlektionen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har träningsvärk idag och ont som f-n på vissa onämnbara ställen :angel:
Kom på att orsaken inte bara var klädstorlek att jag bytte till oskodda ridbyxor, ajajaj

Hade på känn jag skulle få Goliat och det slog ju in, hehe. Tydligen är det en tjej i gruppen som var borta som gillar rida honom så vi får se hur det blir framöver.
Började förvåna mig själv med att lyckas komma upp utan problem, i våras när jag red fick jag knappt upp vänsterbenet till stigbygeln för det tog emot i ländryggen (jaja kan vara de där 8-9 kg också som spelar roll)
Goliat var så där lagom pigg men inte så han försökte springa ifrån arbetet. Fick honom gå dit jag ville från början utan att han gena i hörnorna som han ofta gör med mig.

Hur det såg ut, hua det vill jag inte veta men känslan var helt ok och mot slutet kunde vi trava runt på lite längre tyglar i en avslappnad form.
Roligaste var när vi skulle ställa upp (alltså den hästen lyssnar liiiiite för mycket på ridläraren)
Så fort Monica sa "så kan Makur börja ställa upp" vänder Goliat in och ställer sig på meddelinjen......ÅT FEL HÅLL :rofl: hade en helsike få honom gå framåt och ställa sig rätt för han var klar där och då punkt, knashäst :love:

Satt sen och tittade på när @cassiopeja red och om hon säger något annat så tro henne inte för det såg riktigt riktigt bra och trevligt ut :up:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
886
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen tänker jag att jag kanske borde bekymra mig lite mer över att jag är så enormt medtagen dagen efter veckans två ridlektioner...
Svar
0
· Visningar
223
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kom till stallet för min ordinarie ridlektion denna vecka och såg att jag hade hamnat på Arnica igen. Jaha. Det var väl inte så att jag...
Svar
0
· Visningar
209
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag fick vi en utmaning på ridlektionen som jag aldrig provat förut. Efter en kort stunds framridning plockade ridläraren fram en bunt...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp