Jag vill börja tömkörning!!

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare Siene-Biene
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 982
S

Siene-Biene

Hej! Jag har en häst som jag vill börja tömköra:) Vilken utrustning behöver man? Hur ska man börja? Kanske känner ni nån bra bok? Mvh

Sv: Jag vill börja tömkörning!!

Det bästa är nog om du har någon du känner som är duktig innan du sätter igång, böcker är bra, men du behöver någon som visar i praktiken innan du ger dej på det. Helst att du går en kurs. Det är ganska svårt att tömköra på rätt sätt.

Sv: Jag vill börja tömkörning!!

Håller med ovanstående. Att hitta en tränare är bäst :)
Men när det gäller utrustning är jag på samma plan som du, för att komma till en tränare med bara grimma känns lite sisådär :p

Liknande trådar

Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: Emma-pemma
·
Ridning Hur skulle du beskriva en ridskola som är bra? Både gällande ridundervisningen teoriundervisningen och extra aktiviteter. Om du rider på...
Svar
1
· Visningar
442
Senast: vildgalopp
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 557
Senast: Kajsalisa
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
951
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka