Jag vill inte gå på min egen möhippa!

Jag är för övrigt så trött på den här inställningen (inte direkt i denna tråden utan i allmänheten) att om man inte gillar spex och lekar så är det för att man är en tråkig jävel. Jag känner precis som TS och jag skulle nog helt allvarligt vägrat eller gått hem om jag kom till MIN EGEN möhippa och mina vänner gjort precis tvärtom vad jag ville ha. Om man tycker sådant är roligt go ahead men om man uttryckligen ber att få slippa så ska det respekteras. Jag blev symboliskt bjuden på en möhippa där sådant skulle ingå, min vän som skulle gifta sig sa till och med att hon visste att jag inte skulle komma pga av spexandet men att hon bjöd mig ändå för att jag inte skulle känna att hon inte ville ha mig där. Dom hade jätteroligt och jag slapp känna mig sämst för att jag inte ville komma.
 
Nej och svarar Luff här med.
Ingen vet hur hemsk eller hur bra TS möhippa blir. Inte TS heller.
Varför må så dåligt över något man inte vet kommer att hända?
Jag tror att den blir bra eftersom det är TS vänner som ordnar den. :)
Då förutsätter jag i och för sig att det inte brukar vara rena fyllefester och förnedring av personer på deras vanliga fester i det umgänget.
Då har man ju all anledning att vara orolig. :)

Men TS vet ju vad som kommer att hända.

:confused:
 
Tror du ska försöka läsa tråden igen
Jag läser att TS inte vill prata med främlingar och göra uppdrag som innefattar att TS ska fråga/interagera med främlingar om något.
Men att TS är klar för att göra wild & crazy fysiska, adrenalinstinna aktiviteter samt att bli så onykter att TS 18-åriga jag skulle komma krypandes hem.

Och att TS nu har panik och mår illa för att TS eventuellt skall utsättas för uppdrag med främlingar. TS har som jag uppfattat det, fått sitt bröllop förstört eftersom TS vänner inte verkar ha planlagt efter TS önskemål. TS vet inte om de kan kallas vänner längre eller hur de skall benämnas. TS möhippa skulle vara underbar och väninnorna och TS skulle skratta och ha roligt på möhippan och giftermålet, men nu verkar det inte bli så?
Har jag uppfattat korrekt? :)
Jag tror att både möhippa och bröllop kommer bli bra. :)
 
Det är så sorgligt att vänner vill förnedra andra. När vi skulle göra möhippan där den ena bruden rymde så var hon alltså så panikslagen för att hon trodde att hon skulle göras bort så det tog några timmar innan vi fick tag på henne så vi kunde förklara att så INTE var fallet. Hennes blivande svägerska grät för att hon blev ledsen för att bruden trodde så illa om henne. Cirkus var det. Till slut blev det dock en trevlig kväll.
 
Jag läser att TS inte vill prata med främlingar och göra uppdrag som innefattar att TS ska fråga/interagera med främlingar om något.
Men att TS är klar för att göra wild & crazy fysiska, adrenalinstinna aktiviteter samt att bli så onykter att TS 18-åriga jag skulle komma krypandes hem.

Och att TS nu har panik och mår illa för att TS eventuellt skall utsättas för uppdrag med främlingar. TS har som jag uppfattat det, fått sitt bröllop förstört eftersom TS vänner inte verkar ha planlagt efter TS önskemål. TS vet inte om de kan kallas vänner längre eller hur de skall benämnas. TS möhippa skulle vara underbar och väninnorna och TS skulle skratta och ha roligt på möhippan och giftermålet, men nu verkar det inte bli så?
Har jag uppfattat korrekt? :)
Jag tror att både möhippa och bröllop kommer bli bra. :)
PRATA med främlingar??? - dom ska klä av henne kläderna!!!
 
Vet hon det? Eller har hon inte hört något från en släkting?
Jag fick, efter skamligt mycket lirkande, uppgifterna bekräftade av en annan deltagare som inte är nämnvärt bekant med deltagaren som avslöjade det hela. Då ihop med det lysande argumentet "vi tänkte att du får tåla lite på möhippan, det är ju bara en kul engångsgrej". Så tyvärr har jag ingen anledning att misstro dem eller misstänka att de försöker skärra upp mig för "skojs skull". Tyvärr.

Dubbelkollat.
 
@hoppsann det du kallar att inte ta högtidligt på sig själv kallar jag mobbing. Att spöka ut någon och ställa till offentligt spektakel utan att noggrant ha kollat av att hon vill - det är mobbing.
Har aldrig varit på någon sådan möhippa.
Ingen av mina vänner skulle komma på tanken kan jag försäkra eftersom de vet hur mycket tid och pengar jag lägger på alkoholister. :)
Jag var jätteglad att mina vänner tog sig tid att ge mig en möhippa alls. :) Helt fantastiskt!
Men vad är det du inte förstår?! Det som Ts "vänner" planerar (att förnedra henne offentligt) motsvarar situationen där dina vänner hade tvingat med dig någonstans och passerar dig att bli nedsupen under bordet.
DET är vad du försöker försvara.
 
Men vad är det du inte förstår?! Det som Ts "vänner" planerar (att förnedra henne offentligt) motsvarar situationen där dina vänner hade tvingat med dig någonstans och passerar dig att bli nedsupen under bordet.
DET är vad du försöker försvara.
Jag tror på att TS vänner känner henne så väl att de inte hanterar TS illa.
Nu åker jag väl på en dänga att jag är så förmäten att jag tror att jag har bättre vänner än TS. :) OBS det tror jag inte!
Men tror på att vänner generellt vill en väl.
 
Har aldrig varit på någon sådan möhippa.
Ingen av mina vänner skulle komma på tanken kan jag försäkra eftersom de vet hur mycket tid och pengar jag lägger på alkoholister. :)
Jag var jätteglad att mina vänner tog sig tid att ge mig en möhippa alls. :) Helt fantastiskt!
Men TS trodde ju inte heller att hennes vänner skulle göra något som hon absolut inte ville (som i ditt fall skulle kunna likställas med ett fylleslag), men nu verkar fallet vara så. Hade du sett fram emot din möhippa om du fick reda på innan att hela dagen bara går ut på att dricka sig så redlös som möjligt?
 
Jag tror på att TS vänner känner henne så väl att de inte hanterar TS illa.
Nu åker jag väl på en dänga att jag är så förmäten att jag tror att jag har bättre vänner än TS. :) OBS det tror jag inte!
Men tror på att vänner generellt vill en väl.
Jag tror att det är personer med din attityd som gör att folk som kallar sig vänner till TS tror att de "vill henne väl".
 
Jag har inte läst hela tråden men du behöver verkligen prata med den som håller i möhippan.

Det är dina vänner och de vill ju att det ska vara roligt och minnesvärt för alla. Tyvärr verkar de inte tänkt till om vad du vill ha.

Jag har varit på flera möhippor men de har alla varit snälla. En var bruden med och planerade själv just för att det var väldigt specifikt vad hon kunde tänkas göra/inte göra. Hela saken med en möhippa är ju bruden själv och att denna ska ha roligt och det är alla som ska ha roligt.

Be antingen din man prata eller så gör du det själv. Lycka till och grattis till det blivande bröllopet!
 
Senast ändrad:
Jag tror på att TS vänner känner henne så väl att de inte hanterar TS illa.
Nu åker jag väl på en dänga att jag är så förmäten att jag tror att jag har bättre vänner än TS. :) OBS det tror jag inte!
Men tror på att vänner generellt vill en väl.
Nej, men det är förmätet av dig att tro att du vet bättre än TS hur hon kommer att reagera på sin möhippa. Bara för att din(a) var bäst i världshistorien.

Hon vet ju redan vad de planerar, att de planerar sådant hon hatar. Och du kvittrar att det kommer att bli jättebra. :confused:
 
Jag tror på att TS vänner känner henne så väl att de inte hanterar TS illa.
Nu åker jag väl på en dänga att jag är så förmäten att jag tror att jag har bättre vänner än TS. :) OBS det tror jag inte!
Men tror på att vänner generellt vill en väl.
Men fortfarande tänker de förnedra sin vän, är det att behandla henne väl?

De vill säkert väl, i allting annat i livet. Men på möhippan vill de uppenbarligen bara ha sig ett gott skratt, på brudens bekostnad. Det är så man mår illa.

Läser du samma text ,det som ts skrivit, som oss andra ens?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp