Jaguar, Harry dubbs?

saffran

Trådstartare
Har hittat en hoppsadel där sadeln är märkt både med jaguar märket på knopparna fram på sadel och under kåpan, samt en märkning Harry Dubbs under där man sätter fast stiglädret. Är det samma märke?

Hittar inte så mycket information om sadeln någon som vet något om den modellen?

Tack på förhand!

Jag har förstått det som att Harry Dabbs är tillverkaren och sen har det märket Jaguar som är "lyx" och Harry Dabbs som är billigare.

Hittar lite när jag söker, men funderar på varför det står både Jaguar och Harry dubbs om Harrys är lite billigare?

Någon som har en hoppsadel och vad de tycker om dem?

Tack alla .

Hittar lite när jag söker, men funderar på varför det står både Jaguar och Harry dubbs om Harrys är lite billigare?

Någon som har en hoppsadel och vad de tycker om dem?

Tack alla .
Teori: Jaguar på knappen= modell jaguar
Bricka med Harry Dubbs vid stiglädret = sadeltillverkarens märkning.

Står det inget mer under kåpan/på sadelstropps-skyddet? så som nummer eller modell.

Teori: Jaguar på knappen= modell jaguar
Bricka med Harry Dubbs vid stiglädret = sadeltillverkarens märkning.

Står det inget mer under kåpan/på sadelstropps-skyddet? så som nummer eller modell.

Bra tanke men står även Jaguar vid stiglädret.

Sadelstropps skyddet står det Jaguar. Hittar ingen annan märkning, men ska titta nogare i morgon.

Jaguar och Harry Dabbs är samma tillverkare.
Många Jaguar (inte alla, dock) har en platta med namnet på bakvalvet.

Googlade fram Harry Dabbs hemsida och hittar inget om Jaguar där. Enligt hemsidan + svensk ÅFs hemsida heter alla sadlarna numera Harry Dabbs (Platinum, Orginal, Classic). Platinum ska vara det som tidigare hette Jaguar.

Harry Dabbs är tillverkaren och Jaguar ett av deras märken. Jaguar tillverkas inte längre under det namnet men vissa modeller finns kvar i Platinumkollektionen.

Harry Dabbs är tillverkaren och Jaguar ett av deras märken. Jaguar tillverkas inte längre under det namnet men vissa modeller finns kvar i Platinumkollektionen.
Tack!

En till fråga.
Hitta några siffror under sadeln och hur vet ja vilka som är bomvidden?
Står 399D534 under sadeln på kåpan.

Är alla jaguar hoppsadlar likvärdiga i bommens rak/böjd?
Tack igen, behöver verkligen och uppskattar all hjälp från er alla.

Tack!

En till fråga.
Hitta några siffror under sadeln och hur vet ja vilka som är bomvidden?
Står 399D534 under sadeln på kåpan.

Är alla jaguar hoppsadlar likvärdiga i bommens rak/böjd?
Tack igen, behöver verkligen och uppskattar all hjälp från er alla.

Gissar att det är serienumret, har alltså inget med sadeln storlek att göra.

Gissar att det är serienumret, har alltså inget med sadeln storlek att göra.

Tack.

Ska det finnas någon märkning med bomvidden på Jaguar/Harry dabbs sadlar?

Om den sadel ja har testat passar, kan ja räkna med att tex en annan Jaguar i samma bomvid och hoppsadel bör passa?

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
404
Senast: Freazer
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 005
Senast: Tora
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
867
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår