Bukefalos 28 år!

jahapp då var det dags igen

Meggan

Trådstartare
Kattskrället kommer in med leva de mus tappar bort den och går och lägger sig :meh:
blir jag (igen!!) Som får gå på musjakt :banghead:
 
Sv: jahapp då var det dags igen

Vad skönt det känns att ha innekatt! :)
(Glöm inte att berömma den duktiga jägaren!)
 
Sv: jahapp då var det dags igen

(Glöm inte att berömma den duktiga jägaren!)

Den låter dock inte som en jätteduktig jägare som låter en levande mus härja löst i hemmet :rofl::D

(ja, jag säger detta utifrån erfarenhet av katter som drar in levande djur :p)
 
Sv: jahapp då var det dags igen

Issa äter bara whiskas är en äkta nöjesjägare. Leker med dom flår dom ibland :crazy: asäckligt faktiskt. Rottisen har markerat i köket men hittar ingen förskrämd mus än.
 
Sv: jahapp då var det dags igen

Mammas katt hade dille på att dra in små ormar... :crazy:
Oavsett vilket så hade man ju gärna klarat sig utan.

Här tog ungkatten in sin första (döda) mus häromdagen och efter lite lek och beröm åt hon upp den också. Äckligt, men lovar gott för framtiden då jag skaffade henne bland annat för att jag ville ha en effektiv musjägare.
En katt som hämtar in levande möss och låter dem bosätta sig låter ju helfel!
 
Sv: jahapp då var det dags igen

Som ormfobiker av stora mått är jag dock mycket tacksam att jag inte lever med din mammas katt :D
 
Sv: jahapp då var det dags igen

Vilken duktig katt du har som försöker lära dig att jaga möss! :D
 
Sv: jahapp då var det dags igen

Min kom in med en råtta han fångat i stallet nyss, som tur var fick jag in katt och råtta på toaletten så att jakten kunde avslutas.

Bara lite svans och gallblåsan? kvar. :yuck:
 
Sv: jahapp då var det dags igen

Visst är dom underbara dom där katterna :love:
Matte kanske också vill jaga??

Nu i vintras kom ena katten in med en stendöd blåmes som hon hittat nånstans och tyckte att hon varit jätte duktig, som fångat en DÖD fågel.
 
Sv: jahapp då var det dags igen

Trots idogt letande och en och annan ledtråd av Rottisen så är musen spårlöst försvunnen. Kan man hoppas på att den tagigt kattluckan ut? O_o
 
Sv: jahapp då var det dags igen

Finns den bara kvar i delar?

Förrförra sommaren kom katten släpande med kopparödlor, ibland bara bakdelen, ibland huvudändan och ibland hela. En gång skulle jag sopa upp en hel på sopskyffeln, då rörde den sig. Jag såg ut såhär: :eek: och fick ut den fortare än kvickt. Den ringlade iväg när den kom ut så jag hoppas den inte var för skadad.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två katter och jag misstänker att det är just min ena katt som tycker det är en kanonbra idé att ta in levande skogsmöss att...
Svar
0
· Visningar
613
Senast: Daimstruten
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 709
Senast: monster1
·
Övr. Katt Vi har problem med att Miss Li plockar in grodor, ibland flera varje dag. Hon bär dem försiktigt i munnen så som jag tänker mig att...
2
Svar
33
· Visningar
2 884
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
912
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp