Jan Brink avslutade sitt tävlande med glans

Sv: Jan Brink avslutade sitt tävlande med glans

"Det finns en framtid för svensk dressyr. Vi har flera ungdomar som mycket väl kan vara aktuella 2012. De rider redan Grand Prix, säger Elisabet Lundholm.

Hon tar med sig laget till en enslig ö. Här ska utvärderingen göras. Elisabet ska ge sina ryttare ett facit."

Vilken märklig avslutning pa artikeln.:confused:


Menar de bokstavligt eller bildligt? Ta med laget till en enslig ö där de ska fa facit?? Det kanske bara är konstigt formulerat, men det later faktiskt inte särskilt trevligt.
 
Sv: Jan Brink avslutade sitt tävlande med glans

Håller verkligen med om att det är en mycket märklig avslutning.
Har dock sett fler konstiga (korthuggna) språkliga formuleringar från samma journalist tidigare. Då är det viktigt att korrekturläsningen funkar... Lite synd att artikeln redan gått i tryck i vår största morgontidning.
 
Sv: Jan Brink avslutade sitt tävlande med glans

Jag tolkar det som tvärtom ,kanske för att jag tillbringat mkt tid på just en liten avlägsen pluttö som är ett semesterparadis där flera kända personer har hus och kan vara ifred. Där kan man mötas äta kanon god mat och vara ifred från journalister...

Angående unga ryttare så kanske Due-Boje kan bli aktuell, hon är ju hos Anky just nu :D
 
Sv: Jan Brink avslutade sitt tävlande med glans

Håller verkligen med om att det är en mycket märklig avslutning.
Har dock sett fler konstiga (korthuggna) språkliga formuleringar från samma journalist tidigare. Då är det viktigt att korrekturläsningen funkar... Lite synd att artikeln redan gått i tryck i vår största morgontidning.

Jo, jag ocksa. Jag tycker annars att hon brukar skriva rätt bra (i alla fall jämfört med ridsports andra journalister), men nu ifran OS har det blivit lite konstigt ibland.

Kul i vilket fall att DN nu atminstone har tva som skriver om ridsport, SvD:s rapportering är fullkomligt bedrövlig, och bestar sist jag sag det av telegram fran TT. :crazy:
 
Sv: Jan Brink avslutade sitt tävlande med glans

... det är inte några bildtexter som förirrat sig på nätet? såg ut som bildtexter till bilder på ön eller liknande :P
 
Sv: Jan Brink avslutade sitt tävlande med glans

Konstigaste formuleringen på länge... Men vad är det för bild?! Inte det bästa jag har sett...;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (DN) En plats bland de fem främsta var målet bland idel, ädla OS-medaljörer. Men Jan Brink red in på åttonde plats vid...
Svar
0
· Visningar
571
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Om det handlat om en människa skulle det varit som att låta en pensionär vara med i OS. Att ta med Stand by me till OS i Hongkong...
Svar
0
· Visningar
655
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Sheila Taormina sålde vid 38 års ålder sitt hus i Florida för att flytta till USA:s träningscenter för OS-sporter i Colorado...
Svar
0
· Visningar
686
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Jan Brink avslutade bättre än han inledde i Aachen. Med Briar blev han sjua i den avslutande Grand Prix Kür, en klar förbättring...
Svar
0
· Visningar
679
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp