Jan Svanlund är avliden

Sv: Jan Svanlund är avliden

Men neeej :cry:

Jag har alltid gillat honom och hans röst hör till ridsport på teve ju

rip

Vila i frid!

Känner mig bara chockad just nu. Livet är bräcklig.

Mina tankar går till familjen :cry:

Det var med stor sorg jag läste detta. En stor förlust, han var mycket proffsig och kompetent i sitt arbete, med glimten i ögat. Vila i frid, och tankar till de anhöriga.

är det bara jag som inte gillade honom som kommentatör??? dock tycker jag att det är väldigt tråkigt att han har avlidigt.

visst hade han sina brister...

Men hur som helst så tycker jag det hela är otroligt tråkigt och det kom lite som en chock, för mig är ridsport på TV synonymt med hans röst. :(

Otroligt tråkigt :(
Tyckte verkligen om och lyssna på hans röst under tävlingarna i tv.
Som så många andra skrivit går mina tankar till hans anhöriga och hoppas att de genom alla kondoleanser kan känna styrka att leva vidare.

är det bara jag som inte gillade honom som kommentatör??? dock tycker jag att det är väldigt tråkigt att han har avlidigt.

Jag tyckte att han var rätt kass som kommentatör. Hemsk när han kommenterade Globen Horse show på TV. Inte ens duktig, utan lite patetisk.
Men för den skull så är det ju tråkigt att han dött.

Varför så tråkig attityd?

Och förövrigt kommer även jag sakna hans röst till ridsporten på TV. En stor förlust!

Jag tyckte att han var en grym kommentator, ridsport på TV kommer aldrig bli samma sak utan honom.

Vila i frid!

Förlust eller inte?
För dom av oss som vill ha kunniga och proffsiga sportkommentatorer kan det bara bli bättre. Värdesätter man däremot hellre återkommande rabblande av härstammningar och vem som bor med vem och annan ej tävlingsinriktad information blir det kanske tråkigare?

Hoppas TV-sporten lyfter nivån!

LIA

Förlust eller inte?
För dom av oss som vill ha kunniga och proffsiga sportkommentatorer kan det bara bli bättre. Värdesätter man däremot hellre återkommande rabblande av härstammningar och vem som bor med vem och annan ej tävlingsinriktad information blir det kanske tråkigare?

Hoppas TV-sporten lyfter nivån!

LIA

Men hallå! Kan du ha den goda smaken och ta den diskussionen i en annan tråd? Stamtavlor är dessutom intressant!

Men hallå! Kan du ha den goda smaken och ta den diskussionen i en annan tråd? Stamtavlor är dessutom intressant!

Instämmer!

Jag tillhör dem som tycker att det är mycket intressant med härstamningar och jag vet att jag är långt ifrån ensam.

Jag kände Jan Svanlund som barn och det var han som för första gången tog med mig till en ridskola. Utan honom hade jag nog aldrig kommit i kontakt med hästar, det är både jag och mina föräldrar överens om. Jag är evigt tacksam för att jag fick detta livslånga intresse.
Mina tankar går till hans döttrar.

*kl*

Som alltid blir man chockad när man läser den här typen av nyheter. 70 år är för mig inte en ålder där livet ska ta slut.
Oerhört tragiskt. Ridsporten har helt klart mist en profil, oavsett om man gillade honom som kommentator eller ej. Jag tror faktiskt att han har bidragit till att ridsporten ens har fått så mycket utrymme som den har fått i SVT. (även om det är förlite tid)

Tänker på hans familj och kollegor.

vila i frid

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Under Strömsholmsdagarna hölls en tyst minut för eldsjälen Jan Thunberg, mångårig ordförande för Hamre Ridklubb som nyligen avlidit i en...
Svar
0
· Visningar
187
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I Veterinärbloggen hos Ridsport kommer läsarna få en inblick i Distriktsveterinärernas vardag – som kan handla om allt ifrån akutfall...
Svar
0
· Visningar
62
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I denna korta intervju får du veta mer om Fredrik Johansson, Sveriges genom tiderna bästa jockey. Med en stor portion humor hör du honom...
Svar
0
· Visningar
67
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 062
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka