Jensen classic

Fibusen

Trådstartare
Kikar runt lite bland sadlar, och sprang över en Jensen classic. Denna ska ha en ändringsbar bom, och vad jag kan se på bilderna så sitter den en skruvgrej synlig på framvalvet. Efter lite googling där jag inte funnit liknande så måste jag ju fråga om någon här vet om det ens existerar? Blev väldigt nyfiken trots allt...
 
Kikar runt lite bland sadlar, och sprang över en Jensen classic. Denna ska ha en ändringsbar bom, och vad jag kan se på bilderna så sitter den en skruvgrej synlig på framvalvet. Efter lite googling där jag inte funnit liknande så måste jag ju fråga om någon här vet om det ens existerar? Blev väldigt nyfiken trots allt...
 
Hej,

Jensen Sport, har tillval på ändringsbar bom, vidden ändras med en speciell nyckel (typ insex), vrid åt ena hållet så breddar sig bomvidden och åt andra hållet för att minska vidden.
adjustable.jpg

En tidigare stallkompis hade en sådan sadel, och han tyckte att det var bra.
Jag har själv ägt 2 dressyrsadlar från Jensen, dock ej med detta tillval. Då jag ej har kvar hästarna (tagit bort ena o sålt den andra) har jag sålt sadlarna men jag gillar deras sadlarna. Min tränare nästan uteslutande Jensens dressyrsadlar till alla skolhästarna samt sina egna hästar. Någon av dem har hängt med i snart 20 år.

I och med att jag bor i södra skåne så är dessa sadlar nog vanligare här nere.

Lycka till !
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 995
Senast: mars
·
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 282
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: MissFideli
·
Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
564

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp