Jeremy Rudge

Alltså, förlåt att jag plockar upp denna gamla tråd igen när du redan har svarat så snällt, men senast idag såg jag en annons med en JR med ändringsbar bom. Kan det stämma?! :confused:

Jag är ju ingen expert men om man kollar JRs hemsida osv verkar det ha träbommar fortfarande. Men enklast är nog att maila dem och fråga? Du kan ju be säljaren om serienummer på den aktuella sadeln så får du svar om just den.

Har JR ändringsbara bommar?
Hur vet man om modellen har/inte har det?
JR tror jag har träbommar med stålförstärkning vid framvalvet. De allra flesta engelska bommarna (väldigt många sadeltillverkare köper träbommarna från en och samma tillverkare) kan vidgas eller minskas 1 storlek från sin originalsize med hjälp av pressmaskin.
Vet faktiskt inte om JR har börjat med annan typ av mer ställbara bommar, vore ju inte helt otippat eftersom andra tillverkare kan leverera sådana lösningar.

När jag köpte min Jeremy Rudge sadel på Mustang så vill jag minnas att de sa att bommen kunde pressas ut något och bli lite bredare. Det är en stålförstärkt träbom i min. Vet dock inte om det gäller alla deras modeller.

Liknande trådar

Utrustning Skulle vilja ha lite tips av er som använder airbag väst. Har scrollat förbi någon modell som även hade skydd för nacken men hittar inte...
Svar
2
· Visningar
266
Senast: co-SMAD4
·
Utrustning Hej Någon som vet hur en glidskena på en skrittmaskin modell äldre skall smörjas hittar inga smörjnipplar eller dylikt så alla råd tas...
Svar
1
· Visningar
196
Senast: Angel
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
141
Senast: NilHe
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 945
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka