Jobba med hästar i USA, Visum mm..

C

canonfrida

Hej!
Har lite frågor om att åka utomlands och jobba med hästar. Hur fungerar det med visum? Det handlar om en kortare period, 3-6 månader, har hört att en del åker på turistvisum och en del på annat, Är det svårt att få visum för att jobba utomlands? Vill gärna ha alla möjliga tips.
Mvh Frida

Sv: Jobba med hästar i USA, Visum mm..

Att få arbetstillstånd för att jobba med hästar i USA är nästan omöjligt. Du och din arbetsgivare måste bevisa att du har en arbetsförmåga ingen amerikan har, plus att det är dyyyyrt! Det kan kanske funka om du har beridarutbildning eller liknande...
Om du bara vill jobba en kortare period är det nog lättast att åka på turistvisum och jobba svart, men VAR FÖRSIKTIG! Department of Homeland Security som tar hand om immigrationsfrågor slänger ut folk till höger och vänster och kommer de på dig med att jobba svart kan du bli portad från landet i x antal år.

Kan du inte åka som (häst) Au-pair? Det borde ju förenkla saken. Jag skulle inte åka och jobba svart.

Jag var inskriven på en skola, och var därmed berättigad till att extraknäcka.
Det extraknäcket var ca 60 timmar i veckan.
Skolan då? Där satte jag aldrig min fot... :cool:

Mao, det krävs att man kringgår systemet på ett eller annat vis.
Du lär aldrig få ett arbetsvisum för att jobba som hästskötare.

Har förstått av andra att det är nästintill omöjligt om man inte går förbi vissa regler, tyvärr. Men hur gjorde du med skolan? De ville inte ha något intyg på att du fullfört utbildning eller liknande då? Vet ni förresten hur lång tid det tar att skaffa turistvisum?
Åka som au pair då, behövs det inget speciellt för det? Måste man inte gå via någon organisation när det gäller Usa? Mycket tacksam för all hjälp.

Hur fungerar ett turistvisum? Hur länge gäller detta?

canonfrida skrev:
Har förstått av andra att det är nästintill omöjligt om man inte går förbi vissa regler, tyvärr. Men hur gjorde du med skolan? De ville inte ha något intyg på att du fullfört utbildning eller liknande då? Vet ni förresten hur lång tid det tar att skaffa turistvisum?
Åka som au pair då, behövs det inget speciellt för det? Måste man inte gå via någon organisation när det gäller Usa? Mycket tacksam för all hjälp.

Intyget om skolan fixade min tränares advokater.
Nej, jag kollades aldrig, men hade en ramsa i skallen som skulle rabblas om "immigration" skulle dyka upp...:cool:

Har du ett jobb på gång så kan de kanske de kan hjälpa dig?
Jag menar, de kanske har rekryterat från Sverige förr, och vet hur man ska gå tillväga?

Man kan ju vara tre månader i USA utan visum, men då krävs att du har en bokad returbiljett.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 505
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 543
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 595
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 570
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka