Jobba när man får a-kassa

Madeira

Trådstartare
Hur funkar det när man är behovare och stämplar? T ex om jag blir inringd på ett tolv timmars pass så kan jag ju självklart inte få ersättning för den dagen men stämmer det att tre dagars ersättning dras?

Hur funkar det när man är behovare och stämplar? T ex om jag blir inringd på ett tolv timmars pass så kan jag ju självklart inte få ersättning för den dagen men stämmer det att tre dagars ersättning dras?
Jag har fattat det så att olika kassors handläggare är olika blodtörstiga. Vissa är helt omedgörliga andra handläggare är mänskliga. (nej, jag har inte haft goda erfarenheter av A-kassa alls.)

I den nu avskaffade fas 3 kunde man jobba så mycket man ville utan att det straffade sig på kommande ersättning. Man fick jobba timmar utan att misstänkas att vara lat och bara vilja jobbadeltid"
Det är ett elände att vilja jobba när man går på A-kassa. Det straffas.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 736
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Det kan vara så att jag har jobb på gång som allt-i-allo/vaktmästare. Idag var jag där för andra gången och träffade killen som ska...
Svar
10
· Visningar
1 045
Senast: Cambrie
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 285
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 996
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka