Jobba och ha hund, hur fungerar det?

R

Rose_

Jag skulle himla gärna vilja ha en hund men det går inte eftersom jag kommer att jobba från 9-4 sen.
Hur gör ni andra? jobbar halvtid? hund dagis?
det är ju trots allt en hel del som har hund.
 
jag jobbar skift och sambon kommer hem ganska tidigt från sitt jobb när han jobbar och har korta dagar i skolan. så oftast funkar det bra. skulle det ändå köra ihop sig har jag några kopisar + mamma som ställer upp som hundvakt och går inte det får jag ordna med jobbet så att jag byter pass eller är ledig ett par timmar mitt på dan. de är ensamma 5-6 timmar ett par dagar/vecka, men det klarar de bra. nu ska jag plugga och kommer då blir det förmodligen korta dagar, men jag har redan hört mig för om hundvakter (jag ska flytta).
 
Det är tyvärr svårt när man är ensam :crazy:. Om man inte har folk i sin omgivning som ställer upp.
 
Jag kan ha med min hund på jobbet vissa dagar, de dagar jag inte kan det har min pappa honom på sitt jobb. Där var han även under tiden jag gick i skolan.
Bor alltså fortfarande hemma o får massa hjälp av mina föräldrar :love:

:bow: till min arbetsgivare med som låter hunden vara med på kontoret!
 
Jag har den stora fördelen att kunna ha med hundarna på jobbet.
Det är en väldigt bra lösning, men antagligen ganska få förunnat.
Till hösten börjar jag plugga, kommer ha 1-2 lektioner 4 dagar/vecka, det handlar om mellan 1-3 timmars ensamhet om dagen, ett par dagar med några timmar i mellan.
Hundarna klarar att vara ensamma, men det känns inte helt bra så jag har börjat titta runt efter hundvakt.
Dagis är nog inte en lösning för mina hundar.
 
Jag och pojkvännen jobbar olika tider, så det brukar lösa sig.
När det inte går så tar jag ledigt (eller börjar senare) för att gå ut med honom..
I värsta fall får han följa med pojkvännen till hans jobb...
 
Jag jobbar på hunddagis och med hästar så jag har min hund med mig hela dagarna. Skulle aldrig kunna lämna bort min hund om jag skulle byta jobb. Då får jag jobba så att hon kan följa med eller att sambon och jag har olika tider. Jag har hund för att hon ska vara med mig, inte för att hon ska ligga ensam hela dagen. Men visst kan det vara svårt, men har man hund får man lösa det till hundens bästa.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 871
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2
Svar
35
· Visningar
1 297
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 166
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 185
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp