Jobbiga brunster

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare MDusty
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 830
M

MDusty

Finns det något preparat jag kan peta i min märr som gör henne snällare under brunsten?
Hon ÄR snäll, men man får knappt ta i henne för då piper hon och slår. Och detta ENDAST under brunsten. Idag var vi ute och gick i skogen i bara grimma och grimskaft. Hon dummar sig inte, men kan dansa omkring och bete sig som en unghäst på bete för hon tycker det är så roligt att få komma ut och göra något. (Tanten är 14 år) Anyways, på ett ställe så kom hon om mig varpå jag tog tag i grimskaftet för att stoppa henne, detta resulterade i att hon kom för nära mig och jag lyckades (ve och fasa!) komma emot henne med armen. På en millisekund så skickade hon ut mig i blåbärsriset med huvudet före. :eek: Jag blir så trött på hennes brunster!! Som tur var landade jag mjukt och hon har inga skor bak så jag gjorde mig inte illa, men har ett par fina blåmärken på låret nu.
Sen står hon och piper/studsar/slår i boxen också under brunsten. Jag känner igen mig (som kvinna) men jag hade nog övervägt att ta lugnande (rosenrot?) i den situationen. :D
Jag kanske borde köpa en ekonomiförpackning rosenrot åt henne så man slipper bli nerslagen i skogen.

Sv: Jobbiga brunster

Man kan också prova Stroopy Mare med Munkpeppar i

Finns det något preparat jag kan peta i min märr som gör henne snällare under brunsten?
Hon ÄR snäll, men man får knappt ta i henne för då piper hon och slår. Och detta ENDAST under brunsten. Idag var vi ute och gick i skogen i bara grimma och grimskaft. Hon dummar sig inte, men kan dansa omkring och bete sig som en unghäst på bete för hon tycker det är så roligt att få komma ut och göra något. (Tanten är 14 år) Anyways, på ett ställe så kom hon om mig varpå jag tog tag i grimskaftet för att stoppa henne, detta resulterade i att hon kom för nära mig och jag lyckades (ve och fasa!) komma emot henne med armen. På en millisekund så skickade hon ut mig i blåbärsriset med huvudet före. :eek: Jag blir så trött på hennes brunster!! Som tur var landade jag mjukt och hon har inga skor bak så jag gjorde mig inte illa, men har ett par fina blåmärken på låret nu.
Sen står hon och piper/studsar/slår i boxen också under brunsten. Jag känner igen mig (som kvinna) men jag hade nog övervägt att ta lugnande (rosenrot?) i den situationen. :D
Jag kanske borde köpa en ekonomiförpackning rosenrot åt henne så man slipper bli nerslagen i skogen.

PRECIIIIIS som min :devil: Vad ska man göra? Lånar in mig på din tråd. har tyvärr inga tips.

Behandla henne som vilken kvinna som hels som har PMS så blir det inga problem.

Fråga gärna ngn man om råd, vi är bra och vana vid dom problemen.

Själv har jag mkt lättare att hantera ston, tror det har ngt med min erfarenhet av kvinnor att göra.:smirk:

Behandla henne som vilken kvinna som hels som har PMS så blir det inga problem.

Fråga gärna ngn man om råd, vi är bra och vana vid dom problemen.

Själv har jag mkt lättare att hantera ston, tror det har ngt med min erfarenhet av kvinnor att göra.:smirk:

Jag försöker hålla mig borta när hon är sån här, men ibland måste man ju hantera kusen. :D
Man tycker ju att det borde vara jobbigt för henne också.

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto född 1988 som jag haft i femton år. Hon har aldrig visat speciellt mycket brunst, ett litet enstaka pip bara i övrigt...
Svar
3
· Visningar
1 983
Senast: Görel
·
Hästhantering Jag använder en kär väns nick så vet ni vem jag är annars så håll det för er själv. Idag hände något som jag inte vet hur det gick till... 2
Svar
26
· Visningar
4 526
Senast: skuggi
·
Hästhantering Kan tänkas att den här tråden hamnat fel. är ny här... Har tagit hem ett 13-årigt sto till ett litet stall i närheten av bostaden. Hon...
Svar
13
· Visningar
6 054
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Stora shoppingtråden III