Jobbproblem

MissFideli

Trådstartare
Jag har lite problem med att bestämma mig. Är ju anställd bussförare men har just nu andra arbetsuppgifter. Ag vill att jag fortsätter med nuvarande uppgifter, men jag tycker inte det är roligt. Alls. Jag har möjlighet att gå tillbaka till körningen, vilket jag funderar på.
Problemet är att jag gissar att jag inte blir så poppis hos ag om jag väljer bort det dom vill att jag ska göra. Och jag känner mig som värsta svikaren :(
Hjälp!
 
Fast du är ju anställd som förare? Så då måste de väl förstå att målet för dig alltid varit att gå tillbaka till körningen?
Varför har du andra arbetsuppgifter? Någon rehab-anpassning?
 
Fast du är ju anställd som förare? Så då måste de väl förstå att målet för dig alltid varit att gå tillbaka till körningen?
Varför har du andra arbetsuppgifter? Någon rehab-anpassning?

Ja, jag är anställd bussförare. Och eftersom jag har rätt många år i yrket nu, så släpper jag inte det, för då förlorar jag min turordning vid sökningen. Jag har andra arbetsuppgifter för att dom frågade om jag kunde tänka mig det och för att dom gärna ville ha in mig i detta. Men det är så himla rörigt (dom ändrar sig hela tiden) och jag börjar tröttna. Och just nu jobbar jag kontorstider, vilket jag älskar! Men det är inte helt enkelt att få in psykologbesök och sånt när man jobbar 8-16.30 med 30 min lunch. Körningen innebär jobb varannan helg, vilket jag egentligen inte heller gillar. Men vad är sämst liksom?
 
Gör upp plus och minus, glöm inte din magkänsla och välj det du vill! Försök se det som angenämt problem att du har två jobb att välja mellan.

Om du väljer att köra för att det är roligast, förklara det helt enkelt för arbetsgivaren. Är det en "normal" arbetsgivare så straffar den dig inte för att du tackat nej.
 
Först var jag tvungen att hjälpa till med den gruppen vi har nu. Jag känner mig inte alls kunnig nog att ha en utbildning alldeles själv, men jodå, jag var den bäst lämpade :banghead:
Jag sa att det jag pysslat med sista veckorna inte var roligt eller utvecklande, utan att jag hellre ville köra. Då fick jag bara svar att dom skulle försöka hitta nått annat kul åt mig. God dag yxskaft?
 
Då får du nog vara ännu tydligare. Och gå bara på det positiva, hur bra du är på att köra buss, inte det negativa, alltså vad du inte vill.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 938
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 075
Senast: Barbabelle
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 127
Senast: Mabuse
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 071
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp