Jofas rid/cykelhjälm

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mamsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 994
M

mamsan

Är det någon som provat den? Såg att den finns på rea på stadium nu, funderar på att testa..

Sv: Jofas rid/cykelhjälm

Jag har den, köpte den på rean för ca 3 veckor sedan. Jag behövde verkligen en ny hjälm, då den gamla jag hade var tillverkad 1989!

+Jag tycker hjälmen är mkt bekväm. Man känner sig fri och olåst om jag jämför med äckliga gamla nersvettade champion showring.
+ framförallt har den rätt form på mitt huvud
+ sen är det ju jättebra att den har "storleksratt" så även min syster kan låna min hjälm av mig ibland om hon vill rida.
+ Det går att tvätta innerfodret o det är nät o känns liksom"hygeniskt" och luftigt.

- Det känns som att hjälmen är väldigt "kort" i nacken, ioförsig så tror jag att det är så med en del nya hjälmar. Har för mig att jag kände detsamma när jag prova en mips hjälm för ett tag sen.
- Hak spännes reglernarna på sidorna kan kännas lite klumpiga o kanske kan skava om man är känslig
- Hjälmen kan tyckas vara rätt så ful.

Sv: Jofas rid/cykelhjälm

Jag provade den när jag var jag på Eko nu i helgen. Den var lätt och bekväm, tyckte jag, och dessutom gillar jag utseendet på den. Funderar på att köpa en sådan när jag får råd:)!

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 156
Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
233
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Utrustning Om det skulle bli fortsatt ridning för mig, så funderar jag på en ridkjol. Men tittar lite mer på den här typen (fast med benremmar... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 319
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka