John Withaker träns

Sv: John Withaker träns

Upptäckte att det inte var samma träns som jag gav dig prisuppgifter på. Det du var intresserad av kostar 153.98 Euro, vilket blir 1422 Svenska Kr,

det är ju ingen stor skilland mot vad det kostar på Skaras så det jämnar nog ut sig ganska bra i slutändan ändå.. visst jag vet inte vad fraktkostnaden blir men om du jämför dessa två tror jag att det jämnar ut sig rätt bra ändå. Dessutom borde du få tränset fortare om du beställer från Skaras än om du väljer att vänta.

Senast ändrad:

Den finns MYCKET billigare på andra engelska sidor, hittat nån som tar typ 105 för den. Sen är väl alla deras saker i PUND?!

Det kanske det gör. Ge gärna exempel på sidor för jag är intresserad av att handla, dock ej det tränset just fn. Men en CO JW hjälm t.ex. Så vet du några bra sidor får du gärna dela med dig.

www.saddlery.biz kunde man välja vilken valuta som man ville ha, pund eller euro. Däruppe i hörnet till höger. Och sedan räknade jag ut summan på www.forex.se

Jo, jag har massa bra sidor! PM.ar dig om de senare!

Okej, så du menar så, för allt jag räknar ut är nämligen pund, så vart lite snurrig när du skrev euro ;)

jag skulle ju köpt en CO JW hjälm från saddlery.biz, även veredus pro classic skydd, men då jag bara fått 2000 än så länge, och har inte fått sadeln än så hade jag bara kunnat beställt hjälmen och det skulle jag inte tjänat på direkt.
jag har beställt min från ridsportshopen.com för 2187 kr + frakt blir ca 2360 kr, och eftersom frakten är dyr från uk och ev tull och längre väntetid så skulle det ju bli ungefär likadant pris.

saddlery.biz är iaf den billigaste sidan jag hittat iom att man får dra av deras skatt på 17,5% :) och så har de ju billiga grundpriser

*lånar*

Alltså nu när jag kikat närmare...vad är det egentligen för skillnad mellan Super Deluxen och Deluxen? Som jag utläste så var det ju bara att den ena var raised och den andra slightly.

När jag ska köpa en hel drös av JW saker sticker jag till GBR å köper de helt enkelt. Om man köper mycket saker som jag ska göra så kommer man tjäna på det, och då räknar jag med flygbiljetterna! Dessutom är det kul att åka dit tycker jag å se vad de har för sortiment på sina hästsaker. ;)

Vart åker du då?

Vad kostar flygbiljetter?

Men då stannar du väl ett par dagar eller?

Hihi...nyfiken i en strut eller :p

Jag vart också väldigt nyfiken!
Vilka butiker besöker du då, hur är utbudet då i jämförelse med våra svenska butiker och vad brukar resan gå på totalt samt hur många dagar brukar du vara borta då? Det lät himla kul att göra en sånn grej någon gång, och är man ändå där finns det ju fler saker som lär vara roliga att se och inte bara hästgrejer :smirk:

Än så länge är det bara en tanke, men när jag åker flyger jag nog till Yorkshire. Eftersom att JW sakerna görs väl i GBR och JW bor ju i West York så kanske de har mycket där, har för mig att de har en affär där med BARA JW saker. Om man kollar på Skara RS utbud som de har på hemsidan så är ju det ingenting mot vad som finns i GBR! Gå bara in på JW Int. - hemsidan och kolla på produkterna, kolla dessutom priserna. Köper man mycket tjänar man ju massor mot om man skulle köpa sakerna här i Sverige. Sen kostar ju flygbiljetterna om man flyger dit och hem samma dag inte så mycket, kanske runt 1000 kr eller nått, men då tjänar man ju iaf pengar!

Jo, precis. Jag hade först tänkt mig att kanske åka dit över dagen, att man åker kanske vid 7-8 tiden här ifrån Sverige, så är man där på 45 minuter tror jag resan tar... Sen kan man ju gå runt och kolla lite, då säkert alla affärer inte öppnat, men har man kollat innan vart affären finns och kanske vad de har för utbud så vet man ju oftast vilken affär man ska till. Så shoppar man loss totalt och åker hem samma dag, sent på kvällen kanske ;) Man lär ju knappast stå hela dagen inne i affären, så man hinner ju se Storbritannien iaf!
Annars kan man ju beställa enkelt biljett dit och kanske ta in på nått billigt hotell över natten och sen beställa biljett hem när man känner att man vill hem ;)

Hihi...tror du verkligen inte man skulle lyckas stå i en hästbutik en hel dag... :p

Nån här som har hört eller har egna erfarenheter av deras sadlar? Nu är ju inte det aktuellt än på ett tag då pålleplutt bara är 2år men det är alltid skoj att veta. Och de är ju grymt fina. :d

JO! Självklart kan man det :P Men tänkte om man ville se lite av Storbritannien oxå ;)
Ja! Eller hur, jag är totalt förälskad i Avanzatan :love: :love: :love:

Haha, nu när jag sitter här å tänker så märker jag att jag kan rätt mycket om JW-produkter XD.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
920
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 393
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 323
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka