• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Smajlet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 969
Prova att använda sökfunktionen och sök här på NH - det finns många trådar om Join Up och dess påstådda skapare Monty Roberts...

Han har skrivit: Att förstå hästar och
Hästhållning i praktiken hur och varför.
Aldrig sett honom IRL men han verkar bra

Han är nog mest känd i islandshästvärlden, efter att han skrivit några NH-artiklar i vår tidning Islandshästen.

mandalaki

Vad är Join Up?
Nu vet jag inte om jag tränade regelrätt Join up, och uppriktigt sagt är jag rätt okunnig när det gäller den metoden. Men om jag uppfattat det hela rätt är det nästan som löslongering. Man manar på hästen i en cirkel runt en själv. När man ser att hästen börjar tugga eller nosa på marken ska man sluta driva, bli helt passiv och "bjuda in hästen" till sig, precis som i NH med lina och repgrimma. Vill hästen då inte komma in till en driver man på den på nytt och gör om hela övningen. Men som sagt, jag är inte helt säker. Det fungerade aldrig särskilt bra på min fjording, han drog alltid ut från volten när han tyckte det började bli för mycket spring i cirkel (vilket hände efter ungefär tre varv...). :bump:

Liknande trådar

Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det finns stora brister hos flera ryttare gällande planering för träning och tävling med sin häst. Det visar en undersökning som Agria...
Svar
0
· Visningar
173
Senast: Gunnar
·
Träning HAr ni tips på någon övning man kan göra med barn som har blandad erfarenhet?
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Kajsa060
·
Träning Hej! Min häst får panik i transport och sparkar, trycker sig mot väggarna och gör allt för att slippa ut. Vi ska köpa bredare transport...
Svar
15
· Visningar
1 313
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka