Jordphurs med stålhätta

Corax

Trådstartare
Jag står och går mycket om dagarna och har rätt höga krav på mina skor.
Hittills har jag varit ok nöjd med mina Ariat med stålhätta men de håller inte mer än ett, knappt två år (går sönder/spricker/börjar läcka)och redan efter ca 6 månader behöver jag lägga i riktigt bra/dyra innersulor för att orka gå i dem (ja jag har pipiga fötter).

Är det någon som har tips på annat märke att testa?
Kravet är stålhätta och relativt smidig/lätt. Samt hållbara!
 
Har du testat Mountain Horse?

Funkar bra för mina fötter, och de har även en sort med en 'lättare' stålhätta (inte gjord i stål, dvs, och väger därför mindre).

Mina har hållt i många år, med minimal omvårdnad. Dock går jag inte i dem hela året utan har två par, ett ofodrat för sommar och ett fodrat för vinter.
 
Vill du ha jodpurs? Jag har gått över till arbetsskor i stället. De är gjorda för att tåla mer och är skönare att gå i. Jag byter ändå skor när jag ska rida.
 
Vill du ha jodpurs? Jag har gått över till arbetsskor i stället. De är gjorda för att tåla mer och är skönare att gå i. Jag byter ändå skor när jag ska rida.
Ja helst, jag gillar att inte byta utan slänger på shortshaps när jag rider ut/hoppar.
Dessutom är det bekvämt att åka från kund, 'vircona' skorna och sen åka till min häst direkt, eller tvärtom.
 
Har du testat Mountain Horse?

Funkar bra för mina fötter, och de har även en sort med en 'lättare' stålhätta (inte gjord i stål, dvs, och väger därför mindre).

Mina har hållt i många år, med minimal omvårdnad. Dock går jag inte i dem hela året utan har två par, ett ofodrat för sommar och ett fodrat för vinter.
Nej, men det lät ffa intressant med fodrade skor + stålhätta.
Passar de smalare fötter?
Jag klarar inte av 'klumpigt'.

Tyvärr är jag en notorisk misshandlare av skor. Ffa under höst/vår när det är lerigt...
 
Nej, men det lät ffa intressant med fodrade skor + stålhätta.
Passar de smalare fötter?
Jag klarar inte av 'klumpigt'.

Tyvärr är jag en notorisk misshandlare av skor. Ffa under höst/vår när det är lerigt...

Jag har smala höga fötter och tycker att skon sitter bra på foten men tåboxen är egentligen "för bred" för mig. Men det hänger ju tyvärr lite på stålhättan också

Tyvärr verkar de inte sälja/tillverka den fodrade varianten med stålhätta längre :arghh:
 
Senast ändrad:
Jag har ett par från Tuffa som är nätta men med stålhätta och som har klarat sig igenom svenskt pissväder med bravur. Liten brasklapp att skor tenderar att hålla länge hos mig så vet inte hur de är hos någon som sliter ut skor snabbt!
 
Red back!

Redback är tåliga som arbetsskor, med en bra halkfri och stötdämpad sula. Håller i flertalet år även i kodynga och fårskit.
Vattentåliga om man sköter smörjningen av dem.

Min upplevelse är de är "hållbara stadiga jumpadojor i jodphursformat".

Bekväma för mina fötter.

https://redback.se/
 
Blundstones. Dyra men håller i evighet. Vi fick våra när vi började utbildning i gymnasiet höll i säkert 5 år trots att jag använde dem flitigt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 171
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
7 724
Senast: Fibusen
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 396
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Kan vi människor får knäledsinflammation som hästar? Hur känns det? Hur känns det att ha problem med menisken? Är återigen hemma från...
2
Svar
20
· Visningar
2 135
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp