Jordspett i frusen mark; Snälla hjälp! Tips?

Netika

Trådstartare
Sitter i en akut situation där jag måste få ned två jordspett i frusen mark. Hur gør man? Finns det något annat sätt att ordna med jordning när det är snø och frusen backe? Snälla, behøver akuta råd!
/Netika

Sv: Jordspett i frusen mark; Snälla hjälp! Tips?

Kan du inte prova att hälla kokhett vatten på den punkt du behöver få ner jordspettet! Blir lite geggigt en stund, men det fryser på igen. :D

Köp "polarband" med jord och ström i samma tråd! Eller sätt två trådar inte allt för långt ifrån varandra och koppla strömmen i den ena och jorden i den andra då hästen tar i båda får den en rejäl stöt!:bump:

Man gör en vinterjordning..helt enkelt att man lägger ut jorden direkt i tråden. Tänk bara på att den aldrig får ha
kontakt med det övriga stängslet, då försvinner spänningen i denna. Jordtråden kan du bara linda runt stolparna, behövs inga isolatorer.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 379
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 567
Senast: Ceta
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 354
Senast: Enya
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 380
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka