Julklapp till person man inte känner.

Myrten

Trådstartare
En god vän till mig flyttade till Peru för några år sedan. Han blev kvar där, har numera flickvän och två små barn. Jag drar västerut på söndag - ska fira jul med min vän och hans nya familj som jag aldrig har träffat. Vad som upptar mina funderingar är nu: julklapp (eller egentligen present) till hans flickvän.

Jag känner henne inte, vet ytterst lite om henne. Jag frågade min vän, varpå idioten frågade henne:banghead:. Det var verkligen inte vad jag tänkt mig eftersom det är risk att det skruvat upp förväntningarna (hon vill att jag ska överraska henne). Mannen hon bor med (aka min gode vän) vet tydligen inte tillräckligt om kvinnan han har två barn med för att kunna föreslå någotO_o (ja, jag blev lite trött, men jag gillar honom ändå).

Jag vill hålla nere kostnaden. De lever under knappa förhållanden och jag tycker det är provocerande att komma med presenter som representerar en månads matkostnad. Därför släppte jag igår tanken på Orrefors-glas.

Har plockat fram en italiensk sjal ur min presentdepå och köpt ett änglaspel till hela familjen, leksaker till barnen (och blivit upprörd för att de är könskodade från ca 1,5 års ålder) och är klar över vad min vän ska få. Men jag skulle vilja ha något personligt till henne.

Förslag?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp