Julklappar o presenter 2-åring?

Mammadutt

Trådstartare
Ni som har 2-3-åringar vad skall ni ge eller har föreslagit släkten att ge i julklappar?

Dottern fyller 2 år den 1 januari dessutom så vi har fullt sjå hitta på nog med förslag till alla som vill ge :eek: trodde inte man skulle ha sådant problem... att komma på saker. pengar på sparkontot har vi ju förslagit till alla men det är ju inte lika kul att ge :rofl: så vi lägger nog mest där själva.... så får andra ge saker! Dessutom är hon enda barnbarnet på båda sidorna och både mormor, morfar, farmor o farfar är separerade så bara där är det 4 hushåll som vill ösa saker över henne....

Allternativt, vad kan man som familj önska sig?

Till sommaren vill vi ju skaffa ute-pool och massa utesaker då vi tillträder vårat hus... men det går ju inte köpa redan nu, då vill hon väl bada i vardagsrummet :devil:

Världens i-landsproblem jag vet.... :p

vad vi har önskat:
* Micki-kök med tillbehör
* Dockskåp med småbarnsvänliga dockor (hon leker mkt med det på förskolan)
* snowracer
* målarfärger, förkläde, penslar
* Nalle-Puh saker (hon är kär i Nalle Puh :love: )
* Pippi sängkläder, badhandduk, morgonrock, hon är även kär i "pippi låm-lååååms"

(såklart blir det ju bråk "alla" vill ju ge det häftigaste som kök eller dockskåp... :rofl: ) tänk då jag var liten var det andra bullar då fick man en barbie och en my little pony och var överlycklig... nu skall det till med tusentals tusentals kronor i presenter.... shit.
 
Sv: Julklappar o presenter 2-åring?

hur har ni det med dockor och tillbehör i "bebisstorlek"? för det älskar min dotter (som blir 3 i januari) hon bäddar och matar och kör vagnar och vaggar och har sig ... knopp-pussel (eller vanliga), böcker
 
Sv: Julklappar o presenter 2-åring?

Hon har sisådär 6 dockor.... så intresserad har hon inte varit, hon har en sittvagn hon brukar köra dockerna i ibland... annars får gärna nått annat åka, som igår... pappas smutsiga strumpor :rofl:

Pussel har hon några st... och träbyggklossar som används flitigt...

oh nu vet jag... DUPLO!!! Ngn som tror det kan vara ngt? hon bygger ju gärna med träklossar och har sig?
 
Sv: Julklappar o presenter 2-åring?

Min två-åring älskar sitt Duplo! Hon bygger höga torn, hus och galopperar runt med hästarna (yes!).
 
Sv: Julklappar o presenter 2-åring?

Min två-åring älskar sitt Duplo! Hon bygger höga torn, hus och galopperar runt med hästarna (yes!).

:rofl: det skall börjas i tid! Dotterns pappa säger han skall köpa en fyrhjuling åt henne :eek: jag har sagt att han får vänta minst 2 år till... om inte så för att inte jag ska få hjärtinfarkt!!!! :rofl:
 
Sv: Julklappar o presenter 2-åring?

Min dotters mor- och farföräldrar öste också grejor över henne.
Gungställning, tält, sandlåda .m.m.
så vi gav henne inte så mycket, satte in lite pengar istället.
Tänkte att varför ska vi köpa en jäkla massa till henne när alla andra kommer göra det.
De ska sätta värde på det de har och får de för mycket finns det inget värde i grejorna längre.
Vi köpte fina glitter-hårband och spännen och sånt, samt nått halsband. Vår "diva"-dotter älskar `krims-krams`. Så det kan jag rekommendera.

Vad är Duplo, som lego eller??
 
Sv: Julklappar o presenter 2-åring?

Duplo är lego fast stooora bitar så de små inte ska stoppa i mun och svälja :)

Ja vi tänker på samma sätt, bättre några få bra och användbara saker och pengar på banken det lär behövas sen då hon blir större och det ska till slalomutrustningar, hästar :angel: , mopeder och körkort osv :rofl:
 
Sv: Julklappar o presenter 2-åring?

När jag frågade mina 2-åringa vad det ville ha till jul var de tysta en lång stund och skrek sedan "-julklapp"! När jag försäkrat dem om att de skulle få klappar men att tomten vill veta vad de önskade sig så kom de fram att Saga ville ha en röd och Engla en blå....:rofl:
VI har köpt varsitt jojo (rött och blått), ett litet spel med brickor sär man kan kombinera ihop både med färg, form och siffror, en trämojäng där man kör bilar som sedan tippar ner till en annan nivå.
De får nog också en "skrana" (en slags pulkmadrass).
Annars har vi önskat oss sockar och nattlinnen, jag tror också de skulle bli överlyckliga över en doktorsväska (det pratas mycket om sprutor här hemma- skrattsprutor, sömnspruta etc).
 
Sv: Julklappar o presenter 2-åring?

Håller med om att det är jättesvårt att önska sig saker till barnen, våran två-åring har ju "allt" eftersom hon ärvt massvis av stora syster.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp