• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare The_grinch
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 868
T

The_grinch

Såg på deras hemsida att de hade gjort bett också. Jag tycker de såg trevliga ut, blev lite sugen på detta:
EBJMCR-T216550M-50-lg.jpg

Någon som har provat detta eller något annat av dem?? Här är de andra: http://www.johnwhitakerintltd.com/index.asp?sessionx=IW86IHqjIaqrIaqiNwB6IHqi&page=1

Sv: JW bett

tja. Nu finns det ju inte så små att det passar små ponnyer men jag skulle nog ändå inte köpa ett :crazy: Tycker inte att ringarna var snygga och är emot alltför konstiga bett. Om jag var tvungen att välja skulle jag dock välja det tredelade egg-bettet (fast det ser liite för smalt ut)

Ja, där var ett par där som jag tyckte var intressanta också. Synd bara på den fula "bluppen" de satt dit. Och storlekarna var väldigt begränsade...
Men farligt dyra var de absolut inte! :)

Edit: Och bara det faktumet att de är i borstat stål gör ju att det trillar in pluspoäng. Det är så himla snyggt :D

Senast ändrad:

Det är väl inte "JW bett" utan bara ingår i JWs kollektion... För det står ju inte John Whitaker någonstans på dem om jag fattat rätt.

Den där pluppen är ju ivägen för tyglen, det går inte att ha den helt lös på något av betten ju. Och inget av dem borde vara godtjänt för dressyr

Mina hästar trivs bra med rullar på betten.
Grejen på ringarna är väl till för att man ska kunna ha valmöjligheter för var tyglarna ska sitta, i mitten blir det som ett vanligt bett och längst ner blir det väl lite hävstång? Jag trodde att det var det som var grejen med betten, ngn som vet om jag är ute och cyklar:D :D

Men varför har de lagt dit pluppen då?? Den måste ju ha en mening :confused: :D

Jag måste bara säga...

... att jag tyckte att det var otroligt fula bett i kollektionen! Det enda snygga med dem var att de var i borstat stål.

Loggan (som förmodligen skulle vara hela brandinggrejjen) förstör ju hela bettet! Dessutom verkar de vara rätt smala/skarpa.

Men (det är ju lätt att känna igen på grund av "pluppen" så) för dem som tycker att märke går före form och funktion så borde de vara idealiska!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 474
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 907

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka