Känd filmmusik - musikquizz

Ceta

Trådstartare
Jag hade tänkt att ordna ett musikquizz/almänn tävling, för en konferens med jobbet om några veckor. Hade tänkt ha film-tema, för då går det ju att ställa frågor både kring musiken, artister, filmen och skådespelare m.m.

Men nu behöver jag film-musiktips! Vilka filmer (som har speciellt soundtrack) tror ni "alla" känner till? Arbetslaget är rätt blandat i åldrarna, och mellan könen. Är rätt ny på jobbet, och har initierat detta själv, så vill gärna att det skall bli så bra som möjligt :)

Har ni tips om smarta frågor, roliga grenar eller annat så välkomas det med så klart!
 
Jag hade tänkt att ordna ett musikquizz/almänn tävling, för en konferens med jobbet om några veckor. Hade tänkt ha film-tema, för då går det ju att ställa frågor både kring musiken, artister, filmen och skådespelare m.m.

Men nu behöver jag film-musiktips! Vilka filmer (som har speciellt soundtrack) tror ni "alla" känner till? Arbetslaget är rätt blandat i åldrarna, och mellan könen. Är rätt ny på jobbet, och har initierat detta själv, så vill gärna att det skall bli så bra som möjligt :)

Har ni tips om smarta frågor, roliga grenar eller annat så välkomas det med så klart!

Bond!
Disney!
 
Jättebra tips!

Har själv tänkt på musikaler, Forrest gump, moulin rouge, Star wars kanske?

Disney var bra!

@Mixoman vill nog inte ta ett helt färdigt, men toppenbra att hitta inspiration ifrån :)
 
Är det bara jag som tänker på Unchained Melody från filmen Ghost? Jag skulle åtminstone veta vilken film den är ifrån.

 
Åh, jätte mycket bra tips! Gillar att jag fått tips på filmer jag inte sett heller, för vet om att jag har många luckor i mitt filmtittande :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp