Kärleksförklaring till en katt.

L

Lemuren

Kände bara för att skriva hur otroligt lycklig jag är över att min lilla Sassa finns med mej. Jag köpte henne från ett katthem för tre år sen, då var hon en liten halvårsgammal ilsken benhög som skulle avlivas för att ingen ville ha henne. Idag är hon en glad, frisk och mycket bestämd katt som jag inte skulle klara mig utan en minut.

När jag kommer hem möts jag alltid av ett glatt jamande och ljudet av små tassar som snabbt snabbt kommer travande i hallen. Hon har sovit med nosen mot min arm varje natt sen jag fick henne. Vi går ut i skogen tillsammans och tittar på ekorrar, hon vaktar mig när jag badar eftersom hon inte riktigt litar på att ett kar fullt med vatten är ofarligt. Är jag ledsen så puffar hon på mig och biter mig i fingrarna tills jag tar upp henne i famnen så hon kan nosa mig i ansiktet och ta reda på om jag mår bra.

Jag mår illa när jag tänker på att någon inte ville ha denna lilla fluffiga ängel utan satte ut henne i skogen för att dö. :(
 
Jag vet precis hur det känns! Jag har oxå tagit min katt från ett katthem där hon hade vart länge eftersom hon inte var en knäkatt där utan lite skygg o rädd. Nu är hon en högst personlig dam som älskar att bli klappad och ligga på magen när man ligger i soffan eller i sängen. Hon är 7 år men busig som en liten kattunge. Det som kan göra mig ledsen är när jag ser hennes reaktioner på ljud. Det syns fortfarande att hon inte har vart bra behandlad förut, antagligen är det en man som har vart elak med henne för hon verkar inte riktigt gilla män förutom min sambo som hon godtar. Det mest fantastiska är ju att man nu nästan kan snubbla över katten som ligger utbredd på golvet när det förut inte ens gick att gå åt hennes håll. Katter är fantastiska djur och förtjänar en högre status!!
 
Man blir alldeles tårögd :crazy:

Dom är säkert enormt tacksamma att dom fått komma och bo hos någon som älskar dom villkorslöst! :love: :love:
 
Jag blir rörd när jag läser ditt inlägg. :cry:
Tur att det finns såna som dig säger jag bara!
Ni förtjänar flera såna här: :bow: :bow: :bow:
 

Liknande trådar

B
Övr. Katt Jag skulle introducera hunden och katten för varandra idag, vilket hittills gått otroligt dåligt! :( Jag har lite småpanik och vet inte...
2
Svar
28
· Visningar
6 948
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp